جالب‌ترین فناوری‌های پوشیدنی که باید در سال ۲۰۲۲ داشته باشید

0 587

هدف فناوری‌های پوشیدنی، ساده سازی فعالیت‌های روزانه شماست و این هفت گجت می‌توانند برای شما بسیار کاربردی باشند.

به گزارش ایستاتگ، لوازم الکترونیکی پوشیدنی دیگر محدود به ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام نیستند که می‌توانند ضربان قلب شما را اندازه‌گیری کنند. جدیدترین فناوری‌های پوشیدنی قادرند توصیه‌های بهداشتی به کاربران ارائه می‌دهد، دیکته‌ی دستورالعمل‌ها را بهبود بخشیده و شدت اشعه ماوراء بنفش را در حین حمام آفتاب تشخیص می‌دهد.

آیا نمی‌دانید در سال ۲۰۲۲ چه دستگاه‌های پوشیدنی جذاب ‌تر و محبوب‌ترند؟ در اینجا برخی از بهترین لوازم الکترونیکی پوشیدنی آورده شده است. شما می‌توانید اکثر دستگاه‌های ذکر شده در این لیست را از آمازون سفارش دهید.

فناوری‌های پوشیدنی سال ۲۰۲۲

 

حلقه‌های هوشمند

یکی از ابتدایی‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند که می‌توانید بخرید، انگشتر هوشمند است.

اگر شما فردی هستید که زمان زیادی را در جلسات کاری یا کلاس می‌گذرانید و نمی‌خواهید هر بار که اعلانی را در گوشی همراهتان دریافت می‌کنید به صفحه نمایش گوشی‌تان نگاه کنید، این یک دستگاه کوچک عالی برای شماست.

با یک حلقه هوشمند می‌توانید بدون جلب توجه، اعلان گوشی‌تان را دریافت کنید. همچنین می‌توانید از حلقه هوشمند برای پرداخت‌های بدون تماس و حتی برای باز کردن یا قفل کردن درب خانه یا ماشینتان استفاده کنید. بعلاوه، لازم نیست نگران شارژ دائم حلقه هوشمند خود باشید، زیرا این دستگاه‌ها عمر باتری طولانی دارند.

شما می‌توانید تعداد زیادی حلقه هوشمند در بازار پیدا کنید. در زیر حلقه‌های هوشمند معروف و محبوب لیست شده است:

حلقه هوشمند NFC OPN

حلقه NFC OPN ضد آب است و می‌تواند برنامه‌های تلفن هوشمند شما را مدیریت کند.

این حلقه هم با iOS و هم با اندروید کار می‌کند و دارای قابلیت‌هایی مانند قفل و باز کردن درها، انتقال داده‌ها و حتی مراقبت از پرداخت‌های بدون تماس شما است.

این حلقه هنوز به اندازه ساعت اپل هوشمند نیست، اما بسیار ارزان‌تر است و نیاز به شارژ صفر دارد. شما می‌توانید آن را با قیمت زیر ۲۰ دلار از سایت رسمی خریداری کنید.

حلقه هوشمند اورا

اگر یک حلقه هوشمند با طراحی فانتزی می‌خواهید، حلقه اورا بخرید.

این دستگاه دارای نظارت بر ضربان قلب، سنسورهای دما، تشخیص خواب و تجزیه و تحلیل فعالیت است.

حلقه هوشمند Oura با Apple Health و Google Fit سازگار است.

از آنجایی که Oura یک حلقه هوشمند ممتاز است، به اندازه گزینه‌های دیگر ارزان نیست. می‌توانید حلقه نسل جدید ۳ اورا را با قیمت ۲۹۹ دلار تهیه کنید.

 

عینک هوشمند

آیا به تماشای و خواندن داستان‌های علمی تخیلی که در آن شخصیت اصلی یک عینک روی چشم دارد علاقه دارید؟ پس یک جفت عینک هوشمند برای شما ضروری است.

عینک‌های هوشمند با کامپیوترهای کوچکی عرضه می‌شوند که اطلاعات را پردازش کرده و نتایج را در زمان واقعی نمایش می‌دهند.

آن‌ها این کار را به گونه‌ای انجام می‌دهند که فقط شما می‌توانید این اطلاعات را ببینید.

بیشتر عینک‌های هوشمند می‌توانند از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند شما متصل شوند، تماس‌های دریافتی را نشان داده، ناوبری GPS و … را انجام دهند.

در حالی که عینک‌های دیگر به دلیل قابلیت‌های واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی می‌توانند زندگی شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشند.

Ray-Ban Stories

Ray-Ban Stories یک پروژه همکاری Ray-Ban و Meta (فیسبوک سابق) است.

آن‌ها عینک‌های هوشمندی هستند که به شما امکان می‌دهند همه چیز اطراف خود را با عکس یا فیلم ثبت کنید.

ری بن استوری قابلیت واقعیت مجازی ندارد، اما به جای آن مجموعه‌ای از دوربین‌ها، بلندگوها و صفحه نمایش لمسی را در خود جای داده است.

شما می‌توانید از این عینک برای فیلمبرداری ویدئوهای کوتاه تا ۳۰ ثانیه، ثبت عکس، برقراری تماس و حتی پخش موسیقی استفاده کنید.

البته از سمت بد ماجرا؛ این عینک ممکن است وسیله جاسوسی جدید فیسبوک باشد که به آن اجازه می‌دهد حتی داده‌های بیشتری را جمع آوری کند. اگر این موضوع شما را آزار نمی‌دهد، می‌توانید یک جفت Ray-Ban Stories را با قیمت ۲۹۹ دلار از فروشگاه رسمی دریافت کنید.

لباس‌های هوشمند

یکی از مواردی که اخیراً به جمع پوشیدنی‌های هوشمند اضافه شده، لباس‌های هوشمند است.

این لباس‌ها دارای حسگرهایی هستند که معیارهای مختلف بدن شما را اندازه‌گیری می‌کنند و اگر معیاری اشتباه یا خارج از حد معمول باشد، اعلان‌هایی را برای شما ارسال می‌کنند.

ژاکت هوشمند Levi’s Trucker توسط گوگل

در نگاه اول، به نظر می‌رسد این یک ژاکت استاندارد Levi’s Trucker باشد، اما در واقع یک گجت پوشیدنی جدید است.

به لطف گوگل، می‌توانید از این ژاکت همراه با تلفن هوشمند خود برای کنترل موسیقی، تماس‌های تلفنی یا حتی دریافت مسیرها در حالی که در جاده هستید استفاده کنید.

این ژاکت از طریق بلوتوث به گوشی شما متصل می‌شود و می‌توان آن را با اندروید و iOS جفت کرد.

به گفته Levi’s، این پوشیدنی در برابر آب مقاوم است و دارای یک باتری داخلی است.

لباس شنای هوشمند توسط Swim.com

یکی دیگر از نمونه‌های لباس هوشمند، لباس شنای Swim.com است. این کمپانی لباس شنا، کلاه شنا و عینک شنا با ردیاب شنا عرضه می‌کنند که می‌تواند جایگزین Fitbit شود و ردیابی تناسب اندام را در استخر انجام دهد.

بدیهی است این پوشیدنی هوشمند در برابر آب مقاوم است، نیازی به شارژ ندارد و به شما امکان می‌دهد فعالیت شنای خود را بدون دست پیگیری کنید.

لازم نیست ردیاب شنا خود را فعال یا راه اندازی کنید.

به محض شنا، این ردیاب کار را به طور خودکار انجام می‌دهد.

هدفون هوشمند

پوشیدنی‌های هوشمند همه برای ردیاب فعالیت‌ها تولید نمی‌شوند. هدف برخی از آنها کاهش سطح استرس و بهبود خواب است. اگر مشکل خواب دارید، برای خود هدستی تهیه کنید که عملکردهای هدفون معمولی شما را همراه با عملکردهای هوشمند به طور همزمان انجام دهد.

Bose Sleepbuds II

Sleepbuds II برند Bose دقیقاً هدفون نیست؛ زیرا آهنگ‌های Spotify مورد علاقه شما را پخش نمی‌کنند. در عوض، آن‌ها صداهای آرامش‌بخش و آهنگ‌های ساز را پخش می‌کنند تا به شما کمک کنند سریع‌تر و در طول شب بهتر بخوابید.

Bose ادعا می‌کند که فناوری خواب آنها از نظر بالینی برای بهبود الگوهای خواب  ثابت شده است.

پوشیدنی‌های پزشکی

امروزه پوشیدنی‌های پزشکی هوشمند یکی از محبوب‌ترین لوازم الکترونیکی پوشیدنی هستند.

در حالی که Fitbit برای رسیدن به تناسب اندام یا سبک زندگی عالی کافی است، حتی بهترین ساعت هوشمند نیز نمی‌تواند سطح اکسیژن خون، فشار خون یا هیدراتاسیون شما را ردیابی کند.

پوشیدنی‌های پزشکی هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند، اما این ابزارها می‌توانند زندگی روزمره بسیاری از مردم را ساده کنند و کاربردهای زیادی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی داشته باشند.

IQbuds Max توسط Nuheara

یک نوع سمعک هوشمند که می‌تواند شنوایی فرد را تقویت کند. IQbuds برند Nuheara یکی از تحسین شده ترین سمعک‌های شنوایی در جهان است که سمعک‌ها را با ویژگی‌های سرگرمی ادغام می‌کند.

IQbuds به شما این امکان را می‌دهد که به لطف حذف فعال نویز و صدایی با کیفیت بالا، صدای اطراف را بهتر بشنوید.

می‌توانید با استفاده از برنامه Nuheara IQbuds که هم برای آیفون‌ها و هم برای تلفن‌های هوشمند اندرویدی موجود است، هدفون‌های خود را بهینه و سفارشی کنید.

کلاه ایمنی

چه یک ورزشکار حرفه‌ای باشید و چه از علاقه مندان به دوچرخه سواری و موتورسواری، استفاده از کلاه ایمنی با کیفیت می‌تواند جان شما را تضمین کند.

یک کلاه ایمنی هوشمند می‌تواند تجربه موتورسواری شما را ارتقا دهد و سواری ایمن‌تر و راحت‌تری به شما ببخشد.

کلاه ایمنی هوشمند فارو

فارو یک کلاه ایمنی هوشمند است. این کلاه دارای چراغ‌های جلو و عقب قدرتمندی است که می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید. کلاه ایمنی فارو می‌تواند به نور محیط واکنش نشان دهد، شرایط آب و هوایی مختلف را تشخیص دهد و به طور خودکار چراغ‌ها را برای دید بهتر تنظیم کند.

این پوشیدنی می‌تواند به‌طور خودکار چراغ‌های راهنما و چراغ‌های ترمز را روشن و خاموش کند و رانندگی شما را ردیابی کند.

کلاه هوشمند فارو کاملاً ضد آب است و دارای ویژگی مهم تشخیص سقوط است.

اگر حسگرهای کلاه ایمنی سقوط را تشخیص دهند، از اتصال بلوتوث به تلفن هوشمند شما برای آلارم استفاده می‌کند.

اگر بعد از سقوط کلاه و بعد از مدت زمان معین به الارم های کلاه پاسخ ندهید؛ به مخاطبین اضطراری شما، لینک مکان را ارسال می‌کند.

برخی دیگر از دستگاه‌های پوشیدنی با همین ویژگی عبارتند از Apple Watch SE، Apple Watch Series 4 و نسخه‌های جدیدتر هستند.

بیوسنسورها

حسگرهای زیستی یا بیوسنسورها پیشرفته‌ترین فناوری‌های پوشیدنی در حوزه الکترونیک پوشیدنی هستند.

تعداد این دستگاه‌ها ممکن است نامحدود باشد، اما امروزه برای نظارت بر سلامت شخصی استفاده می‌شود.

بیوسنسورها دستگاه‌های الکترونیکی قابل حملی هستند که حسگرها را در بدن شما قرار می‌دهند، بنابراین می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های سیار و قابل حمل داده‌ها را ضبط، جمع‌آوری و محاسبه کنید.

حسگرهای زیستی برای نظارت و پایش بیمار بسیار مفید هستند، زیرا می‌توانند به طور خودکار و مداوم علائم حیاتی بیمار، وضعیت بدن، تعداد قدم‌ها و همچنین سقوط و … را ثبت کنند.

مانیتور ECG پوشیدنی QuardioCore

فناوری‌های پوشیدنی

QuardioCore یک الکتروکاردیوگرام پوشیدنی است که به راحتی می‌تواند به شما در نظارت بر سلامت قلب کمک کند.

این سنسور نوار قلب شما را ثبت می‌کند و برای متخصص قلب ارسال می‌کند. این نوار قلب علاوه بر کمک به مدیریت بیماری قلبی، می‌تواند برای بهبود تمرینات قلبی شما نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در سال ۲۰۲۲ چه فناوری‌های پوشیدنی جدیدی تولید می‌شود؟

با گذشت زمان جامعه‌ی فناوری‌های پوشیدنی بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. با فناوری الکترونیک پوشیدنی، غول‌های فناوری مانند Fitbit، Apple، Samsung، گرمین، مایکروسافت، شیائومی و … این صنعت به سمت صنعت پزشکی حرکت کرده است.

 

منبع: online-tech-tips

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.