تلگرام پریمیوم چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

0 705

تلگرام پریمیوم رسماً معرفی شد. همانطور که پاول دوروف هفته گذشته تأیید کرد، همه ویژگی‌های موجود تلگرام، رایگان باقی می‌مانند؛ اما تلگرام پریمیوم مزایای دیگری را به شما ارائه می‌دهد.

به گزارش ایستاتگ، تلگرام با ۷۰۰ میلیون کاربر فعال، به یکی از پر دانلودترین اپلیکیشن‌ها در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ تبدیل شده است، این کمپانی به تازگی از یک نسخه پریمیوم جدید برای کاربران خود رونمایی کرد.

سال‌هاست که تلگرام یک سرویس پیام‌رسانی رایگان و بدون تبلیغات بوده و پیام‌ها را به صورت راحت و امن انتقال می‌دهد و هیچ درآمدی از داده‌های کاربرانش ندارد. در عوض، صرفاً با پول سرمایه‌گذاران روزگار خود را می‌گذارند.

اما با افزایش تعداد کاربران و افزایش هزینه‌های اجرای سرویس، تلگرام پیشنهاد اشتراک ماهانه جدیدی را اعلام کرده است که ویژگی‌های بیشتری را برای کاربران حرفه‌ای خود اضافه می‌کند.

هزینه‌ی اشتراک در تلگرام پریمیوم چقدر است؟

  • ۹۹ پوند در ماه در انگلستان
  • ۹۹ دلار در ماه در ایالات متحده
  • ۴۹ یورو در ماه در اروپا

این سؤال بسیار مهم است و در پاسخ بهتر است بدانید این هزینه زیاد نیست. در انگلستان، در نقطه‌ای که این سرویس به صورت لایو شروع می‌شود، اشتراک ماهانه ۴.۹۹ پوند است. در ایالات متحده، ۴.۹۹ دلار است. در اروپا، ۵.۴۹ یورو در ماه است.

 

چه ویژگی‌های اضافی در تلگرام پریمیوم وجود دارد؟

مانند هر حق اشتراک دیگری، تلگرام پریمیوم نیز ترکیبی از ویژگی‌های واقعاً مفید برای کسانی که از این سرویس زیاد استفاده می‌کنند، و سایر امتیازات سرگرم‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد. مشخصات زیر اطلاعاتی است که تلگرام تاکنون اعلام کرده است:

۴ گیگابایت آپلود

هر کاربر رایگان تلگرام می‌تواند فایل‌هایی تا ۲ گیگابایت آپلود کند، اما با نسخه‌ی پریمیوم، می‌توانید فایل‌هایی به حجم ۴ گیگابایت آپلود کنید. شایان ذکر است، اگر کاربر پریمیوم نیستید، همچنان می‌توانید این فایل‌های ۴ گیگابایتی را دریافت و دانلود کنید. این محدودیت فقط برای بارگذاری و آپلود اعمال می‌شود.

دانلود سریعتر

اگر یک حساب پریمیوم دارید، می‌توانید محتوا، فایل‌ها و رسانه‌ها را در دستگاه خود با سریع‌ترین سرعت، دانلود کنید. این قابلیت به هیچ عنوان به شبکه شما محدود نیست.

 

دو برابر شدن همه قابلیت‌ها

در اینجا است که می‌توانید طعم یک حساب پریمیوم را بچشید.

با یک حساب پریمیوم می‌توانید تا ۱۰۰۰ کانال را دنبال کنید، ۲۰ پوشه چت با حداکثر ۲۰۰ چت ایجاد کنید، می‌توانید یک حساب چهارم به برنامه تلگرام خود اضافه کنید، تا ۱۰ استیکر مورد علاقه خود را ذخیره کرده و ۱۰ چت را در لیست اصلی خود پین کنید.

ارتقاهای دیگر عبارتند از امکان نوشتن بیوگرافی طولانی‌تر، رزرو تا ۱۰ پیوند t.me عمومی برای اشتراک‌گذاری گروه‌ها و کانال‌های مورد علاقه‌تان است، به‌علاوه می‌توانید تا ۴۰۰ گیف مورد علاقه خود را ذخیره نمایید.

تبدیل صدا به متن

پیام صوتی دریافت کردید، اما نمی‌خواهید به آن گوش دهید؟ Telegram Premium آن را به متن تبدیل می‌کند و شما می‌توانید به رونویسی‌ها امتیاز دهید.

ارسال یادداشت صوتی یک راه بسیار محبوب برای برقراری ارتباط در هر برنامه پیام‌رسان است، اما گوش دادن به آن همیشه راحت نیست، بنابراین با داشتن حساب پریمیوم، تلگرام رونوشت‌های صوتی به متن را ارائه می‌دهد.

این بدان معناست که شما همچنان می‌توانید ببینید پیام چه می‌گوید، حتی زمانی که نمی‌توانید یا نمی‌خواهید به آن گوش دهید. همچنین می‌توانید برای بهبود کیفیت خدمات به رونویسی‌ها امتیاز دهید.

 

استیکرهای منحصر به فرد و انیمیشن‌های تمام صفحه

مانند iMessage، زمانی که مشترک Telegram Premium هستید، می‌توانید از انیمیشن‌های تمام صفحه برای استیکرها استفاده کنید. این مجموعه هر ماه به روز می‌شود و حتی کاربران رایگان نیز می‌توانند آنها را دریافت و مشاهده کنند. فقط قابلیت ارسال آن‌ها محدود به پریمیوم است.

 

ری اکشن‌های منحصر به فرد

کاربران نسخه‌ی پریمیوم همچنین به مجموعه‌ای از ری اکشن‌های جدید دسترسی دارند. این علاوه بر ری اکشن‌های معمول است و برخی از آن‌ها شامل انیمیشن‌های پاپ‌آوت نیز می‌شوند.

 

عکس پروفایل متحرک

تصاویر متحرک پروفایل تنها راهی نیست که می‌توانید به دیگران بگویید یک حساب پریمیوم دارید، اما واضح‌ترین آن است.

این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که یک ویدیوی کوتاه را به عنوان تصویر پروفایل خود به جای یک تصویر ثابت داشته باشید.

 

مدیریت چت

در این نسخه به عنوان مثال می‌توانید گروهی از چت‌ها را به‌عنوان پیش‌فرض تنظیم کنید که به‌جای فهرست صندوق ورودی همه چت‌ها باز شود و یا می‌توانید از آن بخواهید ابتدا لیستی از پیام‌های خوانده نشده را باز کند.

 

نشان‌ها

مانند عکس نمایه متحرک، این قابلیت به دیگران نشان می‌دهد که شما یک کاربر حساب پریمیوم هستید. هر یک از اعضای نسخه‌ی پریمیوم تلگرام یک نشان کوچک برتر در نمایه خود دریافت می‌کنند که در لیست چت برای همه ظاهر می‌شود.

 

آیکون‌های برنامه پریمیوم

همچنین کاربران پریمیوم می‌توانند چند بار نماد برنامه خود را به یکی از نمادهای جدیدتر برنامه پریمیوم تغییر دهند، نه فقط به یکی از چند نماد از پیش تعیین شده. این شامل نماد “ستاره” نیز است.

 

بدون تبلیغات

در حال حاضر، تبلیغات تلگرام به طور کلی حتی برای کاربران رایگان نمایش داده نمی‌شود. با این حال، در برخی شرایط، مانند گروه‌های بزرگی که توسط یک نفر سازماندهی شده‌اند، این کار انجام می‌شود. در این موارد ممکن است این تبلیغات را به صورت «پیام‌های حمایت شده» ببینید. اما اگر مشترک حساب پریمیوم هستید، حتی این نوع تبلیغات را نخواهید دید.

 

چگونه می‌توان تلگرام پریمیوم را دریافت کرد؟

لینک به برنامه App Store برای iPhone و iPad

لینک به برنامه Play Store برای دستگاه‌های Android

مانند اکثر برنامه‌های پریمیوم، این یک خرید درون‌برنامه ای ساده است. آخرین آپدیت اپلیکیشن تلگرام را برای آیفون، آیپد یا اندروید دانلود کنید و سپس “تنظیمات” را باز کنید. در لیست تنظیمات اصلی گزینه‌ای برای «Telegram Premium» خواهید دید، روی آن ضربه بزنید و سپس اشتراک ماهانه خود را در پنجره پاپ آپ تأیید کنید.

آیا تلگرام پریمیوم ارزش پرداخت ۴.۹۹ دلار برای اشتراک ماهانه را دارد؟

به نظر می‌رسد ویژگی‌های شخصی‌سازی ارائه‌شده بسیار عالی هستند. مدیریت چت و پوشه‌ها خوب به نظر می‌رسند، اما جالب‌ترین مزیت این نسخه، آپلود فایل بیشتر و سرعت دانلود سریع‌تر است.

ما فایل‌هایی با حجم ۱ گیگابایت را چند بار پس از فشرده‌سازی با استفاده از ۷-zip به اشتراک گذاشته‌ایم، این‌ها بزرگترین فایل‌هایی بودند که از طریق این سرویس ارسال کردیم و حالا با این نسخه حجم آپلود بیشتر خواهد شد. سرعت آپلود و دانلود قابل قبول است و ما مطمئن نیستیم که “سرعت دانلود سریعتر”  چگونه خواهد بود.

با این حال، اگر شما فردی هستید که فایل‌های زیادی را آپلود می‌کنید و به دلیل فضای ذخیره‌سازی نامحدود از تلگرام به عنوان یک سرویس پشتیبان استفاده می‌کنید، شاید تلگرام پریمیوم ارزش اشتراک را داشته باشد.

منبع: pocket

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.