تفاوت بین تلگرام و تلگرام ایکس چیست؟

0 2,035

Telegram X در ابتدا همان اپلیکیشن Challegram بود، اما تلگرام آن را خریداری کرد و بعدها ویژگی‌های جدیدی را به اضافه کرد و اسم آن را به تلگرام ایکس تغییر دارد.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از itgeared، تلگرام یک اپلیکیشن پیام رسان محبوب است که به دلیل امنیت بالا کاربران زیادی دارد؛ میلیون‌ها کاربر در تلگرام از طریق پیام‌های مستقیم یا از طریق گروه‌ها و کانال‌ها در ارتباط هم هستند.

در این میان تلگرام نسخه دیگری به نام Telegram X دارد که امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ممکن است سردرگم شده باشید. اگر ندانید هر دو این نسخه‌ی تلگرام چه ویژگی‌هایی دارند نمی‌توانید بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

 

تلگرام ایکس یا تلگرام معمولی

Telegram X مانند تلگرام معمولی است اما ویژگی‌های بیشتری را در خود جای داده است.

رابط کاربری تلگرام ایکس متفاوت است.

علاوه بر این، زبانه‌های چت و تماس را همانند واتساپ از هم جدا می‌کند.

علاوه بر این، حالت حباب دارد و شما می‌توانید حالت تاریک را فعال کنید که این قابلیت‌ها در برنامه معمولی تلگرام در دسترس نیست.

با این حال، Telegram X به کاربران اجازه می‌دهد تا از ویژگی پیام‌های ذخیره شده برای ذخیره اسناد رسانه، پست‌ها و غیره استفاده نمایید.

در این مقاله در ابتدا به تلگرام ایکس و تفاوت آن با نسخهٔ تلگرام معمولی می‌پردازیم.  با دلایلی نشان می‌دهیم که کدام نسخهٔ تلگرام بهتر است و در نهایت به سوالات متداول در این مورد پاسخ خواهیم داد.

 

تلگرام ایکس چیست؟

تلگرام ایکس از Challegram، یک اپلیکیشن پیام‌رسان رقیب که تلگرام آن را خریداری کرده آمده است. این نسخه از تلگرام ویژگی‌های جدیدی دارد و اسم آن به تلگرام ایکس تغییر داده شده است.

Telegram X به طور رسمی در سال 2017 تحت عنوان Telegram Messenger LLP راه اندازی شد.

تلگرام این اپلیکیشن جدید تلگرام را به عنوان جایگزینی برای اپلیکیشن معمولی تلگرام از نظر  استیکرها، سرعت بالا و غیره راه اندازی کرد.

این نسخه جدید مانند تلگرام معمولی کار می‌کند، فقط قابلیت‌های بیشتری دارد، اما سایر ویژگی‌ها مانند رمزگذاری انتها به انتها آن یکسان است.

در بخش بعدی جزئیات را به طور عمیق بررسی خواهیم کرد.

تلگرام ایکس در اپ استور و پلی استور موجود است و کاربران می‌توانند آن را دانلود، نصب و به عنوان اپلیکیشن پیام رسان خود استفاده کنند.

 

تفاوت بین تلگرام و تلگرام ایکس چیست؟

Telegram X چند ویژگی برتر  ارائه می‌دهد که در تلگرام معمولی نیست. در زیر ویژگی‌های اصلی و مهم تلگرام ایکس آورده شده است.

 

پیام‌های ذخیره شده

تلگرام ایکس با قابلیت Saved Messages عرضه می‌شود.

کاربران می‌توانند پست‌ها، رسانه‌ها و اسناد مورد علاقه خود را از طریق آن ذخیره کنند.

هر پست ذخیره شده را می‌توان از برگه پیام‌های ذخیره شده مشاهده و کاربران می‌توانند به سرعت آن را پیدا کنند.

قبل از دسترسی به پیام‌های ذخیره شده، باید چند مرحله را در برنامه معمولی تلگرام انجام دهید.

 

رابط کاربری

وقتی اپلیکیشن تلگرام ایکس را باز می‌کنید، متوجه می‌شوید که رابط کاربری آن با اپلیکیشن معمولی تلگرام متفاوت است.

با تلگرام ایکس، تماس‌ها و مکالمات به‌صورت تب‌های جداگانه هستند، شبیه به نمایش آنها در واتس‌اپ.

همه چیز در همان رابط تلگرام ظاهر می‌شود؛ اما در تلگرام معمولی برای دسترسی به تب تماس‌ها باید روی نماد تنظیمات در بالا کلیک کنید.

 

حالت حباب

Telegram X دارای حالت حباب است که فاصله بیشتری در چت‌ها اضافه می‌کند و به شما امکان می‌دهد متن و رسانه خود را بهتر در پیام‌ها قرار دهید. اگر می‌خواهید به پست‌های خود مانند برنامه معمولی تلگرام دسترسی داشته باشید، می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید.

 

حالت شب

Telegram X برخلاف برنامه معمولی تلگرام دارای تب اختصاصی حالت شب یا  Night Mode است. می‌توانید آن را در سمت چپ منو پیدا کنید.

در اپلیکیشن تلگرام، فقط می‌توانید حالت تاریک را از تنظیمات تم فعال کنید. در حالت ایده آل، Telegram X از فناوری حسگر نور برای فعال کردن حالت شب استفاده می‌کند.

 

حرکات کشیدن انگشت بیشتر

تلگرام ایکس ویژگی‌های جدید کشیدن انگشت را به چت‌های شما اضافه می‌کند. می‌توانید از حرکات کشیدن انگشت برای جابه‌جایی بین تماس‌ها و کشیدن انگشت به راست یا چپ مکالمه برای جابجایی بین چت‌ها استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید با کشیدن انگشت به چپ یا با کشیدن انگشت به راست برای اشتراک‌گذاری، به سرعت به پیام پاسخ دهید.

 

اگر چت را طولانی فشار دهید، یک پنجره پاپ آپ ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد بدون باز کردن آن به محتوای مکالمه دسترسی داشته باشید.

به این ترتیب، می‌توانید پیام را در حالت «شبح» و  بدون آنکه فرستنده بداند بخوانید.

 

کدام بهتر است: تلگرام یا تلگرام ایکس

Telegram X نسخه دیگری از تلگرام است که توسط این کمپانی راه اندازی شده است و ویژگی‌های بیشتری مانند حالت شب و حالت حباب را ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن تلگرام و تلگرام ایکس روش‌های عالی برای برقراری ارتباط امن بین کاربران هستند.

اکثر کاربران به برنامه معمولی تلگرام عادت دارند. با این حال، Telegram X ویژگی‌های پیشرفته و بهتری را ارائه می‌دهد.

نکته اصلی این است که هر دو نسخه تلگرام عالی هستند و تلگرام معمولی نسخه رسمی‌تر است و که باعث می‌شود انتخاب بهتری باشد. با این حال، بهتر است هر دو برنامه را امتحان کنید و بسته به هدف خود از آنها استفاده نمایید.

سوالات متداول

تلگرام ایکس چیست؟

Telegram X در ابتدا همان اپلیکیشن Challegram بود، اما تلگرام آن را خریداری کرد و بعدها ویژگی‌های جدیدی را به اضافه کرد و اسم آن را به تلگرام ایکس تغییر دارد.

 

آیا تلگرام ایکس بهتر از تلگرام است؟

Telegram X ویژگی‌های بیشتری نسبت به تلگرام دارد. بنابراین اگر به این ویژگی‌ها علاقه دارید می‌توانید از این نسخه‌ی تلگرام استفاده کنید.

با این حال، برنامه معمولی تلگرام هنوز هم یک گزینه عالی است و در واقع اپلیکیشن رسمی پیام رسان تلگرام است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.