تاریخ انتشار، قیمت و ویژگی‌های ویندوز ۱۲

0 1,406

Windows 12طبق گزارش‌ها، مایکروسافت در حال آماده‌سازی نسخه بعدی ویندوز است که انتظار داریم ویندوز 12 باشد. با ما همراه باشید تا از تاریخ انتشار، قیمت و ویژگی‌های ویندوز 12 آگاه شوید.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از  xda-developers ؛ ویندوز 11 در 5 اکتبر 2021، بیش از شش سال پس از اولین ویندوز 10 منتشر شد.

مایکروسافت به تازگی اولین به‌روزرسانی اصلی این سیستم‌عامل را منتشر کرده است. به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد به‌روزرسانی‌های بزرگ سالانه را کنار گذاشته و ویندوز 12 را عرضه کند.

مایکروسافت به طور رسمی نسخه جدیدی از ویندوز را معرفی نکرده است.

به طور رسمی، این شرکت متعهد به به‌روزرسانی‌های سالانه و به‌روزرسانی‌های کوچک برای ویندوز 11 است.

 

ویندوز 12 چه زمانی منتشر می‌شود؟

ویندوز 12

 

طبق گزارشات، نسخه اصلی بعدی ویندوز در سال 2024، تقریباً سه سال پس از عرضه ویندوز 11، عرضه خواهد شد.

این تنها چیزی است که در حال حاضر تایید شده است، و ممکن است مدتی طول بکشد تا اطلاعات بیشتری نشت پیدا کند.

اگر شایعات درست باشد ویندوز 12 باید در پاییز یا حداقل نیمه دوم سال وارد شود، اما این موضوع مشخص نیست.

مایکروسافت شایعات مربوط به کار بر روی ویندوز 12 را رد کرده است، اما با توجه به اینکه هنوز مدتی تا راه‌اندازی آن زمان داریم، این شرکت ممکن است همه را سورپرایز کند.

 

در این بین، ویندوز 11 به روز رسانی می شود و گاهی اوقات ممکن است ویژگی‌های جدیدی برای آن عرضه شود.

ویندوز 11 نسخه 22H2 در ماه سپتامبر با ویژگی‌های جدید از جمله پوشه‌های منوی استارت و حرکات لمسی جدید منتشر شد. به تازگی در ماه نوامبر، ما اولین آپدیت نسخه 22H2  را دریافت کردیم که ویژگی‌هایی مانند تب‌های File Explorer را در خود جای داده است.

 

آیا ویندوز 12 رایگان خواهد بود؟

یکی از سؤالات بزرگی که احتمالاً برای شما پیش آمده این است که آیا هنگام انتشار ویندوز 12، این ارتقاء هزینه دارد یا خیر، اما خوشبختانه، بعید است هزینه داشته باشد.

مایکروسافت چند سالی است که قصد دارد به‌روزرسانی‌های اصلی ویندوز را به صورت رایگان برای کاربران فعلی ویندوز ارائه کند، و ادامه دادن این رویکرد منطقی است. البته، خود ویندوز 12 به احتمال زیاد رایگان نخواهد بود، بنابراین اگر مجوز ویندوز ندارید، باید آن را بخرید.

 

آیا حتماً باید به ویندوز 12 ارتقا دهیم؟

خیر. مایکروسافت به هیچ عنوان کاربران را با زور و اجبار به نصب نسخهٔ جدید مجبور نمی‌کند.

ویندوز 11 هنوز یک آپدیت اختیاری برای کاربران ویندوز 10 است و به احتمال زیاد، این رویکرد در نسخه‌های بعدی نیز ادامه خواهد داشت.

با این حال، اگر نسخه ویندوز شما به پایان دوره پشتیبانی نزدیک شده باشد، به روز رسانی به نسخه‌های جدید ویندوز اجباری است.

به عنوان مثال، نسخه اصلی ویندوز 11 به مدت 24 ماه پشتیبانی می‌شود. بنابراین، در حالی که ویندوز 11 نسخه 22H2 اجباری نیست، احتمالاً در سال 2023 به طور خودکار نصب می‌شود، بنابراین می‌توانید به روز رسانی‌های امنیتی را ادامه دهید.

 

به‌علاوه، اگر به شرایط ویندوز 10 نگاه کنید، مایکروسافت همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی برای آن ارائه می‌کند و هر ساله به‌روزرسانی‌هایی با ویژگی‌های جدید برای ویندوز 10 وجود دارد.

آنها در واقع ویژگی‌های جدید بزرگی را اضافه نمی‌کنند، اما پشتیبانی ادامه دارد.

ویندوز 10 به طور کلی تا اکتبر 2025 پشتیبانی می‌شود.

به احتمال زیاد ویندوز 11 پس از انتشار ویندوز 12 با همان روال مواجه خواهد شد، بنابراین شما مجبور به ارتقاء نخواهید بود.

 

آیا سیستم من می‌تواند ویندوز 12 را اجرا کند؟

پس از اینکه ویندوز 11 دارای شرایط و حداقل سیستم مورد نیاز بسیار بالاتر از ویندوز 10 بود، بدون شک ویندوز 12 نیز به پیش نیازهایی بالاتری نیاز دارد.

آیا Windows 12 بار دیگر رایانه‌های شخصی قدیمی را پشت درهای بسته می‌گذارد؟ هنوز خیلی زود است که به این سوال پاسخ دهیم، اما این احتمال وجود دارد که برخی از رایانه‌های شخصی به دلایلی سازگار نباشند.

ویندوز 11 در حال حاضر به پردازنده‌هایی نیاز دارد که از سال 2018 به بعد عرضه شده‌اند.

 

در مورد سایر نیازها، باز هم نتیجه گیری سخت است. ویندوز 11 به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی نیاز دارد، بنابراین حداقل نیاز ویندوز 12 همین مقدار است.

همچنین نباید انتظار داشته باشید که مایکروسافت از مواردی مانند الزامات TPM عقب بکشد، اگرچه همچنان می‌توانید ویندوز 12 را با استفاده از یک فایل ISO نصب کنید.

 

چه ویژگی‌هایی در ویندوز 12 جدید است؟

رابط کاربری دسکتاپ

ویندوز 12

در حالی که مایکروسافت به طور رسمی ویندوز 12 را معرفی نکرده، ما به تازگی نگاهی به نمونه اولیه آن داشتیم.

مایکروسافت به طور ناخواسته مفهومی برای ویندوز 12 در جریان سخنرانی ساتیا نادلا به نمایش گذاشت.

این مفهوم چند تغییر جالب را نشان می‌داد، از جمله یک نوار وظیفه شناور و برخی از آیکون‌های سیستم که اکنون در بالای صفحه نمایش قرار  داده می‌شوند، مانند نشانگرهای Wi-Fi و باتری با ویجت آب و هوا.

این تغییر باعث می‌شود که ویندوز بیشتر شبیه macOS یا برخی از نسخه‌های لینوکس باشد.

البته، ما هنوز چند سال تا تاریخ انتشار Windows 12 فاصله داریم، بنابراین این یک نمونه اولیه و طراحی اولیه است.

ممکن است این طراحی قبل از راه اندازی ویندوز 12 به طور قابل توجهی تغییر کند یا حذف شود، اما بخش‌های جالبی برای تجزیه و تحلیل در اختیار ما قرار می‌دهد.

ویندوز 11 برای اولین بار در سال‌های اخیر تغییرات بزرگی در بخش نوار وظیفه داشته و به نظر می‌رسد که ویندوز 12 نیز همین روال را ادامه می‌دهد.

 

تنها راه برای دانستن ویژگی‌هایی که ممکن است در  Windows 12 جدید باشد، عضویت در برنامه Windows Insider است.

با  Windows Insiders می‌توانند ویژگی‌های ویندوز را زودتر از موعد امتحان کنید، گاهی اوقات از ماه‌ها قبل در دسترس قرار می‌گیرد.

در حال حاضر، بیشتر تغییرات در حال تست کوچک هستند و احتمالاً از طریق به‌روزرسانی‌هایی برای ویندوز 11 عرضه خواهند شد، اما احتمالاً در آینده این ویژگی‌ها تغییر خواهد کرد و بزرگ‌تر و مهم‌تر می‌شوند.

در حال حاضر این اطلاعات تنها چیزهایی هستند که می‌توانیم در مورد ویندوز 12 بگوییم. حتی نام آن مشخص نیست، اما این ساده‌ترین راه برای مراجعه به نسخه بعدی ویندوز است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.