بهترین گوشی‌های هوشمند ساده برای افراد مسن

0 521

گوشی‌های همراه بخش ضروری زندگی روزمره ما هستند، اما اگر با جدیدترین فناوری آشنا نباشید، استفاده از آن‌ها می‌تواند دلهره‌آور باشد؛ در این راستا می‌توانید از بهترین گوشی‌های هوشمند ساده استفاده کنید.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از expertreviews، اگر شما یا شخصی در اطراف تان با استفاده از گوشی‌های هوشمند مشکل دارد، به این معنی نیست که نباید گوشی هوشمند بخرد.

خوشبختانه، تعداد کمی از گوشی‌های همراه با سادگی و سهولت استفاده طراحی شده‌اند.

 

چه دلیل خرید گوشی هوشمند ساده، سهولت استفاده، بینایی، اختلال حرکتی یا فناوری هراسی باشد، لیست جامع ما بهترین تلفن‌های همراه ساده را به شما معرفی خواهد کرد.

بهترین گوشی‌های هوشمند ساده برای افراد مسن

 

Doro 8050: بهترین گوشی هوشمند ساده با استفادهٔ آسان

Doro 8050

Doro 8050 پر زرق و برق ترین گوشی هوشمند نیست، اما از نظر سرعت و ویژگی‌ها خوب است.

این دقیقاً نماد یک تلفن ساده برای افراد مسن است.

این گوشی دارای یک دکمه اختصاصی ” پاسخ” در پشت بدنه است که با فشار دادن، هشدار و جزئیات موقعیت مکانی را از طریق Google Maps به یک گوشی مرتبط ارسال می‌کند.

Doro 8050 از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند، به این معنی که در صورت تمایل می‌توانید برنامه‌ها را از فروشگاه Google Play دانلود کنید.

مشخصات کلیدی :

پردازنده: Qualcomm Snapdragon 215; صفحه نمایش: 5.45 اینچی 1440 در 720 پیکسل، فضای ذخیره سازی: 16 گیگابایت؛ دوربین: 5MP; سیستم عامل: اندروید 9; وزن: 165 گرم

 

iPhone SE 3 (2022): بهترین آیفون ساده با فناوری کمکی

iPhone SE 3 (2022)

آیفون SE بازگشته و در حالی که از ارزان‌ترین گوشی در این لیست فاصله دارد، رابط کاربری اپل تجربه‌ای عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

iPhone SE 3 (مانند همه آیفون‌ها) با گزینه‌های دسترسی، از جمله تغییر اندازه متن، تغییر رنگ، صدای مونو و زیرنویس عرضه می‌شود.

همچنین می‌توانید AssistiveTouch را فعال کنید، که به‌طور خاص برای کمک به افرادی است که در هنگام استفاده از صفحه‌نمایش‌های لمسی مشکل مهارت‌های حرکتی دارند.

به عنوان یک گوشی هوشمند، می‌توانید برنامه‌هایی مانند فیس‌بوک، نتفلیکس و بازی‌های موبایل را از اپ استور اپل دانلود کنید.

مشخصات کلیدی :

پردازنده: Apple A15 Bionic; صفحه نمایش: 4.7 اینچ 1334 در 750 پیکسل  فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت / 128 گیگابایت / 512 گیگابایت؛ دوربین: 12 مگاپیکسل؛ سیستم عامل: iOS 15; وزن: 144 گرم.

 

Doro 7030: بهترین گوشی غیرهوشمند

Doro 7030

 

Doro 7030 یک گوشی ایده آل برای افرادی است که از فناوری، اطلاعات کمتری دارند.

این گوشی به نظر می‌رسد یک گوشی از دوران گذشته باشد، اما هنوز هم به خوبی عمل می‌کند و همچنین به چند ویژگی هوشمند مانند پیام رسانی واتس اپ، فیس بوک و حتی یک برنامه ایمیل اولیه مجهز است. این گوشی می‌تواند به شبکه 4G متصل شود، دارای اتصال Wi-Fi 2.4 گیگاهرتز و بلوتوث 4.2 است.

اما زیبایی Doro 7030 در سادگی آن نهفته است. همه دکمه‌های فیزیکی Doro 7030 بزرگ، لمسی، با فاصله مناسب و نور پس‌زمینه هستند و رنگ‌های سیاه و سفید گوشی به برجسته‌تر شدن دکمه‌ها کمک می‌کند.

همانطور که در مورد Doro 8050 ذکر شد، یک مزیت بزرگ دکمه “Doro Response” است که در پشت گوشی قرار دارد، که در مواقع اضطراری به یک مخاطب متصل می‌شود و به آن خبر رسانی می‌کند.

مشخصات کلیدی :

پردازنده: MediaTek MT6731; صفحه نمایش: 2.8 اینچ 320 در  240 پیکسل، فضای ذخیره سازی: 4 گیگابایت؛ دوربین: 3MP; سیستم عامل: KaiOS; وزن: 124 گرم

 

Nokia C21 Plus: بهترین گوشی هوشمند حدود 100 پوند

Nokia C21 Plus

نوکیا C21 Plus بهترین انتخاب با قیمت صد پوند است. این گوشی از Android Go استفاده می‌کند، نسخه‌ای از سیستم عامل که امروزه توسط بسیاری از تلفن‌های همراه مدرن استفاده می‌شود.

Android Go به کاربران امکان دسترسی به نسخه‌های ساده شده برنامه‌های مانند YouTube، Google Maps، Facebook  را می‌دهد. این برنامه‌ها فضای کمتری را اشغال می‌کنند، به این معنی که می‌توان آن‌ها را در گوشی‌های ارزان‌تر مانند Nokia C21 Plus گنجاند.

ظرفیت ذخیره سازی محدود 32 گیگابایتی به این معنی است که نمی‌توانید برنامه‌های زیادی دانلود کنید، شما می‌توانید ظرفیت گوشی را طریق کارت microSD تا 256 گیگابایت افزایش دهید. صفحه نمایش گوشی نیز زیبا و بزرگ است و گزینه‌هایی برای تغییر اندازه فونت و استفاده از برنامه‌های تبدیل متن به گفتار در صورتی اختلال بینایی وجود دارد. همچنین این گوشی زیبا و بسیار با کیفیت و خوش ساخت است.

مشخصات کلیدی :

پردازنده: Unisoc SC9863A; صفحه نمایش: 6.52 اینچ 1600 در  720 پیکسل؛  فضای ذخیره سازی: 32 گیگابایت؛ دوربین: 13 مگاپیکسل، 2 مگاپیکسل (عمق)؛ سیستم عامل: Android 11 Go; وزن: 178 گرم

 

OnePlus Nord CE 2 5G: بهترین گوشی هوشمند ساده با عمر باتری بالا



OnePlus Nord CE 2 5G

اگر صفحه نمایش بزرگ و عمر باتری بالا در اولویت‌های شما است، OnePlus Nord CE 2 5G یک انتخاب عالی است.

این گوشی نه تنها دارای صفحه نمایش بزرگ 6.43 اینچی فول اچ دی پلاس است، بلکه از مقاومت باتری بالایی نیز برخوردار است که در تست‌های ما بیش از 24 ساعت دوام می‌آورد. پس از اتمام، شارژ سریع 65 واتی می‌تواند باتری را تنها در 12 دقیقه از حالت صفر به 50 درصد برساند.

OnePlus Nord CE 2 5G با ابتدایی‌ترین نسخه اندروید و یک رابط کاربری تمیز عرضه می‌شود و برای کسانی که قبلاً با این سیستم عامل آشنا نبودند، معرفی خوبی دارد.

128 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد و شما می‌توانید برنامه‌های زیادی را دانلود کنید، اما اگر این کافی نیست، یک اسلات برای کارت microSD با ظرفیت حداکثر 1 ترابایت نیز تعبیه شده است.

 

مشخصات کلیدی :

پردازنده: Mediatek Dimensity 900; صفحه نمایش: 6.43 اینچ 2400 در  1080 پیکسل؛ فضای ذخیره سازی: 128 گیگابایت؛ دوربین: 64 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل (واید)، 2 مگاپیکسل (ماکرو)؛ سیستم عامل: اندروید 11; وزن: 173 گرم.

 

چگونه یک گوشی همراه ساده برای افراد مسن انتخاب کنیم؟

شاید نسل قدیمی‌تر با برخی از فناوری‌هایی امروزی بزرگ نشده باشند؛ اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانند از آن استفاده کنند. در حالی که یادگیری فن آوری جدید در سنین بالا سخت است، هنوز کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا این یادگیری آسان‌تر شود.

تلفن‌های همراه ساده راهی عالی برای دستیابی به فناوری جدید بدون بمباران ویژگی‌ها و عملکردهای غیرضروری هستند. آنها همچنین می‌توانند برخی از مشکلاتی که ممکن است در سنین بالا ایجاد شود، مانند ضعف بینایی و آرتروز را کاهش دهند.

 

برای خرید یک گوشی ساده به چه عواملی توجه کنیم؟

گوشی‌های همراه ساده اغلب ویژگی‌های زیادی ندارند، اما همچنان به شما این امکان را  می‌دهند هر کاری را که نیاز دارید، مانند برقراری تماس تلفنی و ارسال پیام‌های متنی، انجام دهید.

این ها گوشی‌های قدیمی و آجری نیستند؛ بلکه جدیدترین گوشی‌های هوشمند هستند که می‌توانند نیازهای افراد مسن را برآورده کنند.

هنگام انتخاب یک گوشی همراه ساده برای یک فرد مسن، چند ویژگی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

 

صفحه نمایش بزرگ‌تر

اگر فرد مسن مشکلات بینایی دارد، یک صفحه نمایش بزرگ‌تر ممکن است برای وی کاربردی‌تر باشد. با بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش‌ها، اکنون پیدا کردن یک گوشی همراه با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از همیشه آسان‌تر است.

 

اندازه فونت

علاوه بر اندازه صفحه نمایش؛ اندازه فونت و آیکون‌ها نیز اهمیت دارد؛ زیرا نوشتار کوچک می‌تواند برای کسانی که مشکلات بینایی دارند نیز مشکل ایجاد کند.

خوشبختانه، اکثر تلفن‌های همراه دارای گزینه‌های نرم افزاری برای تغییر اندازه فونت برای نوشتن و خواندن پیام‌های متنی، اسناد و هر متن دیگر هستند. حتی برخی از این گوشی‌ها دارای گزینه‌های متن پررنگ یا تغییر فونت هستند.

 

دکمه‌های بزرگ‌تر

گوشی‌های دارای دکمه‌های فیزیکی مانند گذشته نیستند، اما اگر با تلفن‌های همراه لمسی مشکل دارید، دکمه‌ها می‌توانند کار را بسیار آسان‌تر کنند. برخی از صفحه‌نمایش‌های لمسی می‌توانند بسیار حساس باشند؛ بنابراین استفاده از آن‌ها با اختلال حرکت دست سخت است. خوشبختانه، اکثر تلفن‌های همراه دارای صفحه کلید فیزیکی هستند.

 

رابط کاربری ساده و سیستم عامل

کار کردن با یک رابط کاربری پیچیده برای افراد مسن و افرادی که تازه با گوشی آشنا شده‌اند؛ سخت است. اگر به دنبال چیزی هستید که وظایف اصلی مانند تماس، ارسال پیامک و وب گردی را انجام دهد، بهتر است تلفنی با رابط کاربری stripped back بخرید.

بسیاری از گوشی‌ها از نسخه‌های بازشده سیستم‌عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند، در حالی که برخی از آن‌ها اصلاً از اندروید استفاده نمی‌کنند و تنها ابتدایی‌ترین ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند.

 

تفاوت بین گوشی همراه و گوشی هوشمند ساده چیست؟

قبل از تصمیم گیری در مورد یک گوشی ساده، باید به این سوال پاسخ دهید که آیا یک گوشی هوشمند یا یک گوشی همراه می‌خواهید.

درک تفاوت بین این دو به شما کمک می‌کند تا بر اساس نیازهای خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

یک گوشی معمولی دارای تمام ویژگی‌های اساسی است که از یک دستگاه تلفن همراه انتظار دارید.

این گوشی‌ها شامل برنامه‌هایی مانند تقویم، ماشین حساب و گالری عکس هستند؛ اما بسیاری از آنها با تعداد کمی از ویژگی‌های دیگر مانند ایمیل و مرور وب تولید می‌شوند.

با یک گوشی معمولی نمی‌توانید هیچ برنامه دیگری را از فروشگاه‌هایی مانند فروشگاه Google Play دانلود کنید.

 

اما یک گوشی هوشمند در اصل مانند یک مینی کامپیوتر است که به شما امکان می‌دهد از اینترنت استفاده کرد و برنامه‌های مورد نیاز خود را  از مکان‌هایی مانند فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور اپل دانلود کنید.

این برنامه‌ها می‌توانند هر چیزی باشد، از بازی‌ها و برنامه‌های اجتماعی گرفته تا سرویس‌های پخش رسانه ای مانند Netflix و Amazon Prime Video.

البته استفاده از گوشی‌های هوشمند نسبت به گوشی‌های همراه سخت‌تر است، اما اگر به دنبال بهبود مهارت‌های خود در استفاده از گوشی همراه هستید؛ می‌توانید یک گوشی هوشمند ساده بخرید.

 

قیمت گوشی‌های هوشمند ساده برای افراد مسن

گوشی‌های هوشمند ساده، که استفاده از آن‌ها ساده‌تر است؛ معمولاً برای کاربران بی‌تجربه طراحی شده‌اند و به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از مدل‌های دیگر هستند.

قیمت‌ها می‌توانند از 30 پوند برای گوشی‌های پایه شروع شوند و برای گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌تر به بالای 100 پوند می‌رسند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.