بهترین برنامه‌ها و بازی‌های فکری ۲۰۲۲

0 407

با توجه به اینکه همهٔ ما مدت زمان زیادی را به صفحه نمایش‌های هوشمند خیره می‌شوید؛ برای سلامت مغز و کار کشیدن از آن بهتر است از بازی‌های فکری و آموزش مغز استفاده کنیم.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از top10.،  برنامه‌ها و بازی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا برخی از مهارت‌ها و فرآیندهای ذهنی که مدت‌هاست رها کرده‌اید، واضح‌تر و سریع‌تر حفظ کنید.

در واقع در دنیای پرمشغله امروزی؛ تنها با استفاده از این برنامه‌ها و بازی‌ها می‌توانید ذهن خود را به چالش بکشید و در آینده دچار آلزایمر و فراموشی نشوید.

در این مقاله بهترین بازی‌های سلامت مغز را جمع آوری کرده اید. بنابراین اگر به دنبال راهی برای تنظیم و تقویت مغز خود هستید، این برنامه‌ها را بررسی کنید.

شما می‌توانید از تلفن خود برای تیزتر کردن ذهن، بهبود حافظه و تقویت مغز خود استفاده کنید.

این برنامه‌ها پر از معماها، توهمات، پازل‌ها و بازی‌های فکری هستند و آنقدر لذت‌بخش هستند که حتی ممکن است متوجه افزایش حافظه و تمرکزتان نشوید.

 

آیا بازی‌های فکری بزرگسالان را باهوش‌تر می‌کند؟

همه چیز به شما بستگی دارد. بازی‌های فکری برای افزایش ظرفیت یادگیری و پردازش اطلاعات طراحی شده اند که به نوبه خود می‌تواند شما را باهوش‌تر کند.

البته این به شما بستگی دارد. خوشبختانه، بسیاری از این برنامه‌ها نه تنها مبتنی بر علم هستند، بلکه سرگرم کننده و جذاب نیز هستند.

در اینجا چند بخش کلیدی وجود دارد که می‌توان آنها را با استفاده از برنامه‌های مغزی ارتقا داد:

 

  • حافظه
  • تمرکز
  • حل مسئله
  • تفکر
  • قدرت انتقاد
  • تمرکز
  • مه مغزی و عدم تمرکز
  • حفظ کردن اطلاعات

بهترین بازی‌های فکری برای سلامت مغز و افزایش حافظه

 

ایدتیک

Eidetic از رویکردی به نام حفظ فاصله استفاده می‌کند تا به مغز شما آموزش دهد تا اطلاعات بیشتری را به خاطر بسپارد.

این برنامه از تمرین‌های مختلفی برای تقویت توانایی در به خاطر سپردن شماره تلفن، شماره حساب بانکی، اطلاعات و حقایق جالب استفاده می‌کند.

اعلان‌هایی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که تمرین‌های بیشتری را انجام دهید.

علاوه بر این تست‌هایی وجود دارد که می‌توانید پیشرفت خود را اندازه گیری کنید.

با گذشت زمان، فاصله آزمون‌ها بیشتر می‌شود تا به به خاطر سپردن اطلاعات در حافظه بلند مدت شما کمک کند.

 

Lumosity

Lumosity  یک سایت کلاسیک آموزش مغز است که توسط بیش از ۱۰۰ محقق ساخته شده است.

ده‌ها بازی سرگرم‌کننده در این سایت وجود دارد که مغز شما را در ۱ از ۵ حوزه تمرین می‌کند.

این بخش‌ها شامل آموزش حافظه، دامنه توجه، حل مسئله، سرعت و انعطاف‌پذیری است.

هنگام ثبت نام، یک «آزمون» به شما نشان داده می‌شود که سطوح شناختی تان را اندازه می‌گیرد تا Lumosity بتواند یک بازی سفارشی را به شما ارائه دهد.

Lumosity شما را تشویق می‌کند که هر روز کمی این  بازی را انجام دهید، آمار را مشاهده کنید و عملکرد خود را با سایرین در گروه سنی خود مقایسه کنید تا انگیزه تان بیشتر شود.

 

Elvete

Elvete تمرین روزانه مغز را در ۳ یا ۵ بازی قرار داده است، بسته به اینکه از نسخه معمولی یا حرفه ای استفاده می‌کنید، می‌توانید قدرت مغزتان را در زمینه‌های خاصی از ریاضی، صحبت کردن، خواندن، نوشتن و گوش دادن و همچنین قدرت شناختی کلی افزایش دهید.

Elevate رویکرد جدی‌تری نسبت به Peak دارد، «خط‌ها» را نشان می‌دهد و با پیشرفت‌تان سطح دشواری بازی را بالا می‌برد.

 

Peak

در Peak شما با یک آزمون برای ارزیابی سطح فعلی خود شروع خواهید کرد.

در هر دو سایت بازی‌های زیادی برای ارتقای بخش‌های مختلف مغز و جدول‌های آماری برای ردیابی پیشرفت و مقایسه آن با دیگران در اختیار شما قرار می‌دهند. بازی‌های Peak کمی سرگرم‌کننده‌تر هستند و شما تشویق می‌شوید به جای هر روز، ۳ بار در هفته از آن استفاده کنید.

 

جدول کلمات متقاطع نیویورک تایمز

اگرچه برنامه جدول کلمات متقاطع نیویورک تایمز یک برنامه رسمی آموزش مغز مانند سایر موارد نیست، اما بارها ثابت شده که حل کردن جدول کلمات متقاطع مغز شما را به چالش می‌کشد و رشد می دهد.

برنامه رایگان جدول کلمات متقاطع نیویورک تایمز، پازل‌های سطح بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در مقاله ظاهر می شود و شما را مجبور می‌کند مهارت‌های حل مسئله، واژگان و تفکر جانبی را بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید جدول آماری را برای پیگیری پیشرفت خود مشاهده کنید.

 

بهترین بازی‌های فکری برای بزرگسالان

در حالی که برخی از بازی‌های فکری آسان تر هستند، برخی دیگر رویکردی جدی‌تر و علمی‌تر برای ایجاد مهارت‌های شناختی دارند.

دو نمونه از این بازی‌ها، CogniFit Brain Fitness و NeuroNation، است که از جدیدترین علوم اعصاب استفاده می‌کنند تا از مه مغز گرفته تا آلزایمر را مورد هدف قرار داده و درمان کنند.

 

CogniFit Brain Fitness

CogniFit Brain Fitness دارای برنامه‌هایی است که به طور خاص برای کسانی که از حافظه کم، پارکینسون و مه مغزی رنج می‌برند طراحی شده است.

این تمرینات مغز توسط دانشمندان علوم اعصاب طراحی شده و در بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان و مراکز توانبخشی برای کمک به مراجعان استفاده شده است.

 

NeuroNation

NeuroNation یکی دیگر از برنامه‌های مبتنی بر علوم اعصاب است که توسط محققان بالینی پشتیبانی می شود و بر روی عدد، زبان، استدلال، ادراک و حافظه تمرکز دارد.

NeuroNation ابزاری عالی برای کسانی است که به‌دنبال تقویت ذهن خود یا تقویت مهارت‌های شناختی خود هستند.

 

بهترین بازی های فکری برای کودکان و بزرگسالان

بسیاری از برنامه های طراحی شده برای بزرگسالان برای کودکان نیز عالی هستند. Lumosity و Peak بازی های آموزشی مغز بسیاری را ارائه می دهند که برای کودکان نیز جذاب هستند.

 

Fit Brains Trainer

Fit Brains Trainer یک “نسخه کودکانه” دارد که به طور خاص با هدف کمک به کودکان برای گسترش هوش هیجانی و شناختی خود طراحی شده است. همچنین شامل تعداد زیادی بازی است که کودکان و بزرگسالان می توانند با هم از آنها لذت ببرند.

 

Skillz

اگر می‌خواهید بچه‌هایتان از گوشی استفاده بهتری ببرند؛ اما کسل کننده نباشد؛ Skillz رویکردی مبتکرانه و سرگرم‌کننده برای بازی‌های فکری برای کودکان ارائه می‌کند.

این برنامه پازل ها و تصاویر رنگی را ارائه می‌دهد که برای نوجوانان طراحی شده اند.

این بازی ها به ذهن در حال رشد کمک می‌کند تا مهارت های تشخیص الگو و منطق را تقویت کند و در عین حال آن‌ها را سرگرم نگه می‌دارد.

 

بهترین بازی های فکری رایگان

در حالی که اکثر برنامه های ذکر شده در بالا نسخه آزمایشی رایگان با بازی های محدود دارند؛ اما  استفاده از برخی از آنها کاملا رایگان است.

 

Braingle

Braingle دارای بیش از ۱۵۰۰۰ بازی فکری است که کاملاً رایگان و برای کل خانواده در دسترس هستند.

این برنامه شامل پازل ها، معماها، و بازی های مغزی رایگان برای بزرگسالان و کودکان است که به طور مفید بر اساس سطح دشواری طبقه بندی می‌شوند.

چالش ها به درستی طراحی شده‌اند تا چشم و تخیل کودکان را جذب کنند و در عین حال به والدینشان اجازه دهند تا ذهن خود را تقویت کنند.

 

از گوشی خود برای سلامت مغرتان استفاده کنید:

نیازی نیست منتظر بهترین فرصت برای کار روی مغز و نقویت حافظه‌ی خود باشید. به لطف این برنامه های بهبود مغز و حافظه، می‌توانید هر زمان که وقت دارید، توانایی شناختی خود را افزایش دهید، تمرکز خود را تقویت کرده و مهارت های حافظه خود را بهبود بخشید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.