با چای نوشیدن عمر خود را بیشتر کنید

0 390

مطالعه جدید نشان می‌دهد که عادت چای نوشیدن شما ممکن است در طولانی مدت باعث افزایش طول عمرتان شود.

به گزارش ایستاتگ، نوشیدنی گرم چای نه تنها می‌تواند طول عمر را بیشتر کند، بلکه ممکن است خطر ابتلا به بیماری ها را نیز کاهش دهد.

اگر دوست دارید یک فنجان چای در صبح و یک فنجان چای در شب بنوشید، بدون شک از مزایای این نوشیدنی سالم لذت می‌برید.

 

فواید نوشیدن چای و طول عمر

بر اساس یک مطالعه بزرگ، چای می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد و افرادی که چای می‌نوشند ممکن است کمی بیشتر از افرادی که چای نمی نوشند عمر کنند.

چای حاوی مواد مفیدی است که برای کاهش التهاب بدن بسیار خوب عمل می‌کند.

مطالعات گذشته در چین و ژاپن، مکانی که چای سبز رایج است، فواید سلامتی زیادی این نوشیدنی را تایید کردند.

مطالعه جدید یک خبر خوب برای دوستداران چای سیاه است که در ایران بسیار زیادند.

 

به تازگی در یک مطالعه جدید نشان داده شده که نوشیدن دو یا چند فنجان چای سیاه در روز می‌تواند به شما کمک کند تا عمر طولانی تری داشته باشید.

در این مطالعه که در Annals of Internal Medicine منتشر شد، محققان از اطلاعات بیوبانک بریتانیا از ۴۹۸۰۴۳ بزرگسال بین ۴۰ تا ۶۹ سال سن استفاده کردند.

دانشمندان مؤسسه ملی سرطان در مورد عادات چای تقریباً نیم میلیون بزرگسال در بریتانیا سؤال کردند، سپس آنها را تا چند سال تحت نظر داشتند.

آنها از نطر عوامل خطر مانند سلامت جسمی، اجتماعی-اقتصادی، سیگار کشیدن، مصرف الکل، رژیم غذایی، سن، نژاد و جنسیت غربالگری شدند. در ادامه پرسشنامه هایی در مورد رژیم غذایی و عادات سبک زندگی و همچنین میزان چای مصرفی  آن ها تکمیل شد.

شرکت کنندگان علاوه بر تست خون، ادرار و بزاق، معاینات فیزیکی نیز انجام دادند.

در حالی که ۸۵ درصد از افراد شرکت کننده گفتند که چای می نوشند، ۸۹ درصد از آن ها چای سیاه می نوشیدند و بیشتر آن ها هر روز دو تا پنج فنجان می‌نوشیدند.

در حالی که اطلاعات اولیه از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ جمع آوری شده، پس از میانگین ۱۱.۲ سال پیگیری مطالعات انجام شد.

در آن زمان، محققان متوجه شدند که ۲۹۷۸۳ نفر از شرکت کنندگان مرده اند.

 

آنها همچنین دریافتند افرادی که بیش از دو فنجان چای سیاه در روز می‌نوشیدند، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری ایسکمیک قلبی، و سکته مغزی کمتری در بین شان بود و خطر مرگ و میر ناشی از هر علتی تا حدود ۱۲ درصد در بین این گروه کمتر بود.

مصرف بیشتر چای ، دو یا چند فنجان در روز باعث شد ۹ تا ۱۳ درصد کمتر  از سایرین با خطر مرگ به هر دلیلی مواجه شوند. دمای چای، یا افزودن شیر یا شکر، نتایج را تغییر نداد.

 

این مطالعه که روز دوشنبه در Annals of Internal Medicine منتشر شد، نشان داد که این ارتباط برای مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی قابل قبول است، اما هیچ روند مشابهی برای مرگ و میر ناشی از سرطان وجود ندارد.

ماکی اینو چوی، سرپرست این مطالعه، گفت: محققان مطمئن نبودند چرا، اما این امکان وجود دارد که مرگ و میر ناشی از سرطان به اندازه کافی وجود نداشته تا اثری نشان دهد.

با این حال، همه متغیرها در نظر گرفته نشده بودند.

مانند مقدار هر فنجان چای، اینکه چقدر غلیظ بود، یا مدت زمانی که دم کشیده بود.

 

دکتر ماکی اینو چوی، نویسنده مسئول بخش اپیدمیولوژی سرطان و ژنتیک ، موسسه ملی سرطان، توضیح داد که در حالی که این تحقیق رابطه‌ی خوبی بین نوشیدن چای و مرگ و میر کمتر را نشان می‌دهد؛  یافته‌ها باید در مطالعات دیگر تکرار شوند و به سایر جمعیت‌های دیگر نیز تعمیم داده شوند.

علیرغم این حقیقت که تحقیقات بیشتری نیاز است، دکتر دانا الیس هانس، متخصص تغذیه بالینی ارشد در مرکز پزشکی UCLA، استادیار دانشکده بهداشت عمومی فیلدینگ UCLA، و نویسنده کتاب Recipe for Survival،معتقد است در مبحث نوشیدنی هایی مانند چای سیاه، التهاب می تواند تا میزان زیادی پاسخ گو باشد.

با نوشیدن عصاره‌ی این گیاهان میزان التهاب در بدن کم می شود.

التهاب به طور قابل توجهی تحت تأثیر آنچه می‌خوریم و می‌نوشیم، است.

به همین دلیل است که بسیاری از بیماری ها به عنوان «بیماری مزمن مرتبط با تغذیه» در نظر گرفته می‌شوند.

او اضافه می‌کند که نوشیدن نوشیدنی های تا حدی از این خطر را کاهش می‌دهد.

وی  خاطرنشان کرئ که چای  مملو از آنتی اکسیدان های سالم، پلی فنول ها و فلاونوئیدها (کاتچین) هستند.

هانس همچنین می‌گوید آنچه این تحقیقات نشان می‌دهند مربوط به تأثیر مواد مغذی و ترکیبات گیاهی در چای است که استرس اکسیداتیو و التهاب را کاهش می‌دهند و ممکن است خطر مرگ و میر ناشی از عوامل مختلف را کاهش دهند.

مطالعه‌ای مانند این، بر اساس مشاهده عادات و سلامت افراد است و نمی تواند علت و معلولی را اثبات کند.

به طور مثال این سوال به وجود می‌آید که  آیا چیز دیگری در مورد چای نوشندگان وجود دارد که آنها را سالم تر می‌کند؟

ماریون نستله، استاد مطالعات مواد غذایی در دانشگاه نیویورک گفت:من چای دوست دارم. نوشیدن آن عالی است اما یک تفسیر محتاطانه ایده بهتری به نظر می رسد.

شواهد کافی برای توصیه به خوردن چای و تغییر عادات چای خوردن وجود ندارد.

با این حال بهتر است از فنجان چای خود لذت ببرید.

منبع: eatthis

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.