الکسا، دستیار گوگل یا سیری: کدام بهتر و باهوش‌تر هستند؟

0 945

الکسا، دستیار گوگل و سیری همگی دستیارهای مجازی عالی و کاملی هستند، اما کدامیک بهتر و باهوش تر است؟

به گزارش ایستاتگ و به نقل از makeuseof، در چند سال گذشته، دستیارهای مجازی مانند دستیار گوگل، الکسا و سیری به شدت محبوب شده‌اند. کاربران از آنها در بسیاری از دستگاه های همراه، تبلت ها و آیپد، بلندگوهای هوشمند و … استفاده می‌کنند.

حال، کدام یک از این دستیاران شخصی به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می‌کند؟

در حالی که گزینه های دیگری مانند Bixby سامسونگ وجود دارد، ما بر سه دستیار محبوب Google Assistant، Alexa و Siri تمرکز کرده‌ایم.

 

الکسا: سازگاری بالا

alexa1

الکسای آمازون بر روی دستگاه‌های زیادی قرار دارد که مهم‌ترین آنها محصولات Echo آمازون است.

اگر یک Echo Dot یا Echo Show دارید، الکسا می‌تواند در چند ثانیه در کارهایی مانند چک کردن آب و هوا قبل از خروج از خانه، اضافه کردن موارد به لیست خرید یا جستجوی پاسخ برای یک سؤال به شما کمک کند.

حتی می‌توانید با الکسا آشپزی کنید، اگرچه اگر یک دستگاه اکو همراه با نمایشگر دارید، بررسی دستور غذایی بسیار آسان‌تر است.

متأسفانه الکسا در حال حاضر در بسیاری از گوشی های هوشمند کار نمی‌کند. اما می‌توانید از آمازون الکسا در برنامه الکسا در گوشی هوشمند استفاده کنید، اما وقتی از الکسا به این روش استفاده می‌کنید، برنامه باید باز باشد.

علاوه بر این الکسا می‌تواند گجت‌های خانه هوشمند را مدیریت کند، موسیقی پخش کند، تایمرها، یادآورها و آلارم‌ها را تنظیم نماید، در وب جستجو کند، رسانه‌ها را از دستگاه آمازون فایر پخش کند، اخبار را بخواند و حتی تماس‌های تلفنی برقرار کند. .

الکسا را می‌توان در ابزارهای مختلف، از جمله بلندگوها و دستگاه‌های Echo، بلندگوهای دیگر، گجت‌های Fire، گجت‌های Fitbit و حتی خودروهای خاص پیدا کرد.  پیش از این آمازون، الکسا را در مایکروویو، خرس عروسکی و ساعت قرار داده بود.

 

دستیار گوگل: انتخابی برای کاربران اندروید

در حالی که الکسا تنها در چند گوشی هوشمند تعبیه شده، دستیار گوگل در هر گوشی اندرویدی مدرن قرار داده شده است.

از آنجایی که گوگل سیستم عامل اندروید را توسعه می‌دهد ، این شرکت می‌تواند به راحتی دستیار گوگل را در تمام گوشی های هوشمند اندرویدی قرار دهد.

یعنی شما می‌توانید بگویید «Hey, Google» و سوال یا درخواست تان را بگویید و نیازی نیست قبل از آن برنامه‌ای را باز کنید.

Google Assistant می‌تواند زندگی شما را آسان‌تر کند.

گوشی های گوگل پیکسل ، گوشی های اندروید ، ساعت‌های هوشمند Wear OS، هدفون‌ها، Android TV، Nvidia Shield و خودروهایی که Android Auto دارند، همگی دارای دستیار گوگل هستند. حتی اگر اندروید ندارید، باز هم می‌توانید با دانلود برنامه Google Assistant، دستیار مجازی گوگل را در دستگاه iOS خود داشته باشید.

اما بسیاری از کاربران آیفون ترجیح می‌دهند سیری را انتخاب کنند؛ زیرا ساده‌تر است.

 

سیری: برای کاربران اپل

siri

اگر آیفون دارید، استفاده از سیری آسان تر از استفاده از الکسا یا دستیار گوگل است.

سیری یکی از اولین دستیارهای مجازی است، اما همیشه قابل اعتمادترین نیست.

برخی از بهترین کاربردهای سیری در آیفون این است که به سیری بگویید با کسی تماس بگیرد، FaceTime یا پیامک ارسال کند یا موقعیت مکانی شما را به او بدهید.

همچنین می توانید برای هر چیزی که فکر می‌کنید یادآوری ایجاد کنید، رویدادی را به تقویم خود اضافه کرده و یا دستگاه های هوشمند خانه را کنترل کنید.

این بسیار شبیه دستیار گوگل است.

علاوه بر توانایی آن در صحبت کردن سیری دارای شوخ طبعی است، ویژگی که بین دو دستیار دیگر وجود ندارد.

 

کدام دستیار مجازی بهتر است؟

من یک گوشی هوشمند اندرویدی دارم، بنابراین دستیار گوگل انتخاب بهتری است.

با این اوصاف، من قبلاً از سیری در آیفون استفاده کرده‌ام و همچنین سعی کرده‌ام از برنامه الکسا آمازون در گوشی فعلی خود استفاده کنم؛ اما هنوز هم دستیار گوگل را ترجیح می‌دهم.

به نظر می رسد دستیار گوگل یک دستیار مجازی جامع تر است که می‌تواند به درخواست های پیچیده پاسخ دهد و به خوبی با بقیه دستگاه های هوشمند در خانه ادغام شود.

 

کدام دستیار صوتی برای صحبت کردن بهتر است: الکسا، گوگل یا سیری؟

با الکسا شما می توانید با سایر کاربران الکسا در دفترچه آدرس تان از طریق تماس های صوتی، پیام های متنی و پیام های صوتی ارتباط برقرار کنید.

بنابراین، می‌توانید یک چت رو در رو فوری با دوستان دور داشته باشید یا بلندگوهای اکو را به عنوان یک سیستم مخابره داخل خانه راه‌اندازی کنید تا بدون اینکه در خانه فریاد بزنید به همه بگویید شام حاضر است.

می‌توانید با Google Assistant تماس برقرار کنید، اما برای ارسال پیام‌های متنی یا صوتی به IFFT نیاز دارد. برخلاف الکسا، دستیار گوگل به شما این امکان را می‌دهد که از حساب Google Fi یا Google Voice خود برای برقراری تماس های بین المللی استفاده کنید.

سیری گزینه‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما امکان می‌دهد از طریق تماس صوتی، پیام متنی یا ایمیل با هر کسی در دفترچه آدرس خود تماس بگیرید.

 

کدام دستیار صوتی باهوش تر است؟

هر سه دستیار صوتی بزرگ مزایا و معایبی دارند، اما تشخیص اینکه کدام یک بهتر و باهوش تر است دشوار است. برای کمک به این کار، سیری، آمازون الکسا و دستیار گوگل را تست کرده ایم تا ببینیم کدام یک شما را بهتر درک می‌کنند و می تواند بهترین پاسخ ها را ارائه دهد.

در این آزمایش، ما از سه دستیار صوتی برتر استفاده خواهیم کرد – Siri در آیفون، الکسا در Amazon Echo و Google Assistant با استفاده از Google Nest Mini.

روشی که ما استفاده کردیم این است که از هر دستیار صوتی 25 سوال ساده بپرسیم و توانایی درک سوال و پاسخ آن را ارزیابی کنیم.

به هر دستیار نمره 1-10 داده شد و همه سؤالات برای یافتن برنده نهایی بندی   شدند.

 

برنده  کیست؟

پس از جمع آوری امتیازها در هر پنج دسته، برنده الکسا با مجموع 483 امتیاز بود. دستیار گوگل با 461 امتیاز در رده دوم قرار گرفت و سیری با 447 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

بزرگترین تفاوت به دلیل محدودیت سیری برای گوشی های اپل است در حالی که دو دستیار دیگر در دستگاه های دیگر نیز کار می کنند.

وقتی از سیری سؤالات خاصی می‌پرسید، سه سایت برتر را برای شما به نمایش می‌گذارد. سایر پلتفرم‌ها نه تنها به شما سایتی برای بررسی می‌دهند، بلکه به صورت شفاهی به شما پاسخ می‌دهند.

سیری شما را مجبور می‌کند برای یافتن پاسخ به سافاری بروید تا نتایج جستجو را پیدا کنید.

سیری همچنین در هنگام پاسخ دادن به سوالاتی که نمی دانست بدترین پاسخ را می‌دهد. سیری به جای اینکه شفاهی اعلام کند که پاسخ این سوال را نمی‌داند، فقط یک پیام خطا نشان می دهد.

الکسا بازخورد و اطلاعات بالایی ارائه می‌کند. هنگامی که در مورد ترافیک در یک جاده خاص سؤال می‌پرسید، توصیه های کلی ارائه می‌کند و سپس به جزئیات جاده می پردازد.

اگرچه Google Assistant پاسخ های بسیار خوبی ارائه می‌دهد، اما این پاسخ ها بسیار کوتاه بودند. دستگاه نمی‌توانست به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشد.

واضح بود که الکسای آمازون باهوش ترین دستیار صوتی در نبرد سه برند است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.