از هوش مصنوعی گوگل برای پیدا کردن شغل‌تان کمک بگیرید

1 922

شما به راحتی می‌توانید مهارت‌های مصاحبه خود را با کمک فناوری و هوش مصنوعی گوگل آموزش دهید و شانس پیدا کردن شغل رویایی تان را بیشتر کنید.

به گزارش ایستاتگ، گوگل یک ابزار رایگان جدید ایجاد کرده که به شما برای آماده شدن در مصاحبه‌های شغلی کمک می‌کند.

هدف ابزار رایگان هوش مصنوعی گوگل بهبود مهارت‌های مصاحبه شغلی است.

 

این سیستم که Interview Warmup نام دارد و از هوش مصنوعی (AI) پشتیبانی می‌کند؛ سوالات آزمون مصاحبه مربوط به مشاغل مختلف را در اختیار شما قرار داده و عملکرد شما را تجزیه و تحلیل می‌کند.

البته پیش از این LinkedIn ابزار مشابهی را در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرد.

این شبکه با ابزار بازخورد مصاحبه خودکار، به کاربران امکان می‌داد پاسخ‌های خود در یک مصاحبه رایج ضبط کنند، سپس بازخورد تولید شده توسط هوش مصنوعی، به صورت یادداشت‌هایی در مورد سرعت پاسخ، استفاده از «کلمات تکراری»  و … ارائه می‌شد.  در نهایت پیشنهاداتی در مورد عباراتی که باید از آن‌ها اجتناب کرد و … در اختیار شما قرار می‌داد.

جاسمین روبینوویتز، که به ساخت ابزار Interview Warmup کمک کرد، در ویدئویی توضیح می‌دهد که در حال حاضر بیش از ۱.۳ میلیون فرصت شغلی در ایالات متحده برای مشاغل آی تی و در چندین زمینه مختلف وجود دارد.

روبینوویتز گفت: «ما دریافتیم که تنها چیزی که جویندگان کار با آن مشکل داشتند، مصاحبه بود. بنابراین ما سعی کردیم از یادگیری ماشینی و مدل‌های زبان بزرگ برای ساختن ابزاری برای کمک به مصاحبه شغلی استفاده کنیم.»

ابزار مصاحبه‌ی هوش مصنوعی گوگل

وقتی برای مصاحبه شغلی آماده می‌شوید، اولین جایی که می‌روید گوگل است. موتور جستجوی گوگل یک سکوی  مناسب برای به دست اوردن اطلاعات در مورد شرکت مورد نظرتان است.

علاوه بر این شما می‌توانید در مورد فنون و سوالات احتمالی مصاحبه در این موتور جست و جو، اطلاعاتی به دست آورید و شانس موفقیت تان را در مصاحبه شغلی بالاتر ببرید.

حال گوگل قدم‌های بالاتری برداشته است و با پیاده سازی ابزار مصاحبه با قدرت هوش مصنوعی  به کمک شما آمده است.

قبل از اینکه برای مصاحبه شغلی خود قدمی بردارید؛ ابتدا هوش مصنوعی گوگل را بررسی کنید.

هر کسی می‌تواند از هوش مصنوعی گوگل برای تمرین مصاحبه استفاده کند.

این بخش از هوش مصنوعی “Interview Warmup” نام دارد، یک برنامه ساده و در عین حال قدرتمند که می‌توانید از آن برای تمرین سوالات مصاحبه رایج برای حرفه‌های مختلف استفاده کنید.

گوگل در حال حاضر شش نوع شغل مختلف را قرار داده است، از جمله تجزیه و تحلیل داده، تجارت الکترونیک، پشتیبانی فناوری اطلاعات، مدیریت پروژه، طراحی UX و عمومی (در صورتی که پنج نوع شغل قبلی با شغل مورد نظرتان مطابقت نداشته باشد).

هر شغلی را که انتخاب کنید، روش کار یکسان است: یک مربی مصاحبه با کمک هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا حد امکان به سوالات پاسخ دهید.

هنگامی که برای اولین بار شغلی را برای تمرین مصاحبه انتخاب می‌کنید، با یک سری سوالات رایج مصاحبه برای آن نقش مواجه خواهید شد.

با استفاده از صدا یا صفحه کلید خود، می‌توانید به این سؤالات هر طور که دوست دارید پاسخ دهید.

وقتی به سوالات پاسخ دادید، هوش مصنوعی Interview Warmup پاسخ شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و جنبه‌های مثبت و منفی شما را در سه حوزه کلیدی هایلایت می‌کند: اصطلاحات مربوط به شغل، کلمات پرکاربرد و نکات صحبت کردن.

این سیستم از فناوری هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل پاسخ‌های کاربر استفاده می‌کند و راه‌هایی را برای بهبود پیشنهاد می‌کند.

به عنوان مثال، می‌تواند به کاربر بگوید که آیا از اصطلاحات بسیار زیادی استفاده می‌کند یا خیلی کم، که مربوط به شغلی است که برای آن درخواست می‌کند، و اینکه آیا این کلمات به وی شانس موفقیت می‌دهد و  یا  به وی آسیب می‌زند.

در بخش اصطلاحات مربوط به شغل، Interview Warmup هر کلمه ای را که در پاسخ خود استفاده کرده اید و به نظر می‌رسد برای شغلی که برای آن مصاحبه می‌کنید کاربرد دارد، جدا می‌کند.

به عنوان مثال، هنگام تمرین برای یک موقعیت “عمومی”، استفاده از کلمه “تمرکز” را هایلایت می‌کند.

همچنین می‌توانید روی دکمه «مشاهده همه شرایط» کلیک کنید تا نگاهی اجمالی به فرهنگ لغت اصطلاحات مربوط داشته باشید.

بنابراین در صورتی که این کلمات به شغل و نقشی که می‌خواهید به دست بیاورید مربوط می‌شود، آن‌ها را به خاطر بسپارید.

کلمات پرکاربرد یکی دیگر از بخش‌های مفیدی است که هر اصطلاحی را که اغلب استفاده می‌کنید را هایلایت می‌کند.

مصاحبه Warmup تاکید می‌کند که کلمات تکراری لزوماً چیز بدی نیستند، به خصوص اگر مربوط به موقعیت شغلی تان باشند.

با این حال، خوب است  به این کلمات و تعداد تکرار آن‌ها نگاهی بیندازید تا ببینید چقدر به صورت ناخودآگاه از همان کلمه غیر ضروری بارها و بارها استفاده می‌کنید.

در نهایت، نکات مهم مصاحبه بررسی خواهد شد.

مصاحبه Warmup پاسخ شما را برای هر سئوالی که به نظر می‌رسد مربوط به تجربه، مهارت‌ها، درس‌های آموخته شده، اهداف یا علاقه است را بررسی می‌کند.

برای هر دسته، می‌توانید نمونه‌هایی از نکات مهم را که می‌توانید در پاسخ خود قرار دهید، مشاهده کنید.

می‌توانید این اطلاعات را در پایان هر پاسخ مرور کنید و پاسخ‌های خود را بر اساس آن ویرایش کنید.

با این حال، هنگامی که تمام پنج سؤال را بررسی کردید، می‌توانید همه پاسخ‌های خود را به یکباره مرور کنید و از منظر بالا به کل «مصاحبه» نگاه کنید.

این کار را بارها تکرار کنید تا بتوانید به دید بهتری از خود دست پیدا کنید و با اعتماد بیشتری در یک مصاحبه شغلی حاضر شده و در آن موفق شوید.

منبع: lifehacker

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ممد می گوید

    آیا زمین تخت هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.