بهترین راه‌های ارسال ویدئو از آیفون به اندروید بدون افت کیفیت

0 1,297

اگر نیاز فوری به ارسال ویدئو از گوشی آیفون به گوشی اندروید دارید؛ می‌توانید از این 4 روش بدون افت کیفیت ویدئو استفاده کنید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از videoproc، در این میان روش‌های زیادی برای ارسال ویدئو از گوشی آیفون به گوشی اندروید وجود دارد؛ اما برخی از آن‌ها باعث افت کیفیت شده و برخی دیگر محدودیت‌هایی دارند.

در این مقاله بعد از بررسی روش‌های گوناگون؛  بهترین روش‌ها و در عین حال ساده‌ترین روش‌ها را به شما یاد می‌دهیم.

 

روش 1 – انتقال ویدیوی آیفون به اندروید از طریق Drag & Drop

ساده‌ترین راه برای ارسال ویدئوهای آیفون به اندروید کشیدن و رها کردن است. برای انجام این کار، فقط به یک کابل USB نیاز دارید. سپس می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله 1: دانلود رایگان و نصب iTunes بر روی کامپیوتر. اگر این برنامه را دارید؛ iTunes خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید.

مرحله 2: آیفون را از طریق کابل USB به رایانه متصل کنید؛ وقتی دسکتاپ آیفون شما را شناسایی کرد، پوشه DCIM را باز کنید و ویدیوهای مورد نیاز خود را انتخاب کرده و در هارد دیسک محلی خود کپی کنید.

مرحله 3: گوشی یا تبلت اندروید خود را از طریق کابل  USB به یارانه وصل کنید و به پوشه‌‌ای بروید که ویدیو را قبلاً در آن ذخیره کرده‌اید؛ سپس ویدئو را به گوشی اندروید خود بکشید و رها کنید.

توجه: البته باید بدانید که اندروید به طور بومی از فایل‌های ویدیویی فرمت شده با پسوند فایل mov پشتیبانی نمی‌کند. در این شرایط می‌توانید یک پخش کننده ویدیوی MOV را در گوشی اندروید خود دانلود کنید یا یک مبدل ویدیوی آیفون را دانلود و استفاده کنید.

 

روش دوم – ویدئو های آیفون را به اندروید پیامک کنید

یکی از رایج‌ترین روش‌ها انتقال ویدیوهای آیفون به اندروید استفاده از پیامک است. این فرآیند بسیار آسان است. شما فقط باید کلیپ‌های ویدیویی در آیفون را انتخاب کنید و سپس آنها را به اندروید پیامک کنید.

برای این کار از روش زیر استفاده کنید:

  1. SMS را در آیفون خود فعال کنید و MMS یا iMessage (آیفون) را خاموش کنید.
  2. بررسی کنید که یک اتصال شبکه قوی و پایدار دارید. گزینهٔ “Cellular Data” را در گزینه “Cellular” در تنظیمات آیفون فعال کنید.
  3. به روز رسانی نرم افزار را بررسی کنید. اگر به‌روزرسانی جدیدی در دسترس است، آن را نصب کنید.
  4. بررسی کنید که حجم فایل کلیپ بین 300-600 کیلوبایت باشد. در صورتی که فراتر از این حجم است، ابتدا از برنامه ویرایشگر ویدیو یا مبدل VideoProc استفاده کنید تا اندازه ویدیوی آیفون را کاهش دهید.

 

روش سوم – ارسال ویدئو آیفون به اندروید از طریق فضای ابری

وقتی صحبت از ارسال ویدیوها با حجم بالا از آیفون به اندروید می‌شود، سرویس ابری گزینه عالی است. این سرویس‌ها برای قابلیت‌هایی بیشتری از پشتیبان گیری از داده‌ها استفاده می‌شوند.

اکثر این سرویس‌ها به شما کمک می‌کنند بدون دردسر ویدیوها را از آیفون به اندروید به اشتراک بگذارید.

بهترین‌ها در این بخش Dropbox و Google Drive هستند که استفاده از هر دو رایگان است و به طور جداگانه 2 گیگابایت و 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند.

البته، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی ابری را از طریق ارتقاء به نسخه پریمیوم گسترش دهید.

سپس، به اشتراک گذاری کلیپ‌های ویدیویی آیفون به اندروید از طریق Dropbox یا Google Drive بپردازید. در اینجا روش کار آورده شده است:

 

مرحله 1: وب سایت رسمی Google Drive را باز کنید و با حساب گوگل در آیفون وارد شوید.

مرحله 2: وارد “Drive” شده و My Drive را انتخاب نمایید. سپس گزینه “Upload files” یا “Upload folder” را برای آپلود ویدیوهای آیفون در Google Drive انتخاب کنید.

مرحله 3: فایل‌های ویدیویی را پس از آپلود در My Drive ، انتخاب کنید.

مرحله 4: روی “اشتراک گذاری/Share” کلیک راست کرده و نام‌ها یا آدرس ایمیل را وارد کنید.

مرحله 5: روی «دریافت پیوند قابل اشتراک‌گذاری/Get shareable link» ضربه زده و «انجام شد/Done» را انتخاب کنید.

اگر گیرنده حساب گوگل ندارد، «Send the link (بدون نیاز به ورود به سیستم)» یا «Send an invitation» را انتخاب نمایید.

مرحله 6: روی “ارسال” کلیک کرده و سپس لینک ویدیو را در دستگاه اندروید خود مشاهده می‌کنید.

این مراحل به صورت مشابه در Dropbox وجود دارد.

توجه: با این روش ارسال کیفیت ویدیوی اشتراک‌گذاری شده پایین نمی‌آید؛ مگر اینکه دستگاه اندروید به‌طور طبیعی از ویدیوهای با وضوح بالا مانند ویدیوهای 4K 2160p، 2K، 1080p با سرعت 60FPS/120FPS/240FPS پشتیبانی نکند.

 

روش 4 – ایمیل ویدیوهای آیفون به اندروید

اگر حساب‌هایی گوگل  و Dropbox ندارید، می‌توانید ایمیل کنید. اما یک مشکل آشکار در ارسال ویدیو با ایمیل وجود دارد. شما فقط مجاز به ارسال ویدیوی با اندازه کوچک از آیفون به اندروید هستید.

جیمیل و یاهو اجازه ارسال ویدئو با حداکثر 25 مگابایت را صادر می‌کنند، در حالی که iCloud Mail، Hotmail و Outlook حتی دارای قابلیت کمتری هستند، تنها 20 مگابایت.

 

اما ویدئوی  یک دقیقه‌ای ضبط شده با کیفیت 720p 30FPS در کدک H264 در آیفون تقریباً 60 مگابایت است.

در واقع شما می‌توانید یک ویدیوی 720p 30 فریم در ثانیه را با مدت زمان حداکثر 20 تا 25 ثانیه به اندروید ارسال کنید.

اگر کدک HEVC در آیفون شما پشتیبانی شود، می‌توانید مدت زمان ویدیوی خود را کمی افزایش دهید. در غیر این صورت، بهتر است آیفون H264 را به H265 تبدیل کنید؛ یا نرخ فریم ویدیوی اسلوموشن  240 فریم در ثانیه را به 120 فریم در ثانیه، 60 فریم در ثانیه به 30 فریم در ثانیه تغییر دهید.

 

جمع بندی

علاوه بر روش‌های فوق، گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها ویدئوهای مورد نظرتان را از آیفون به اندروید ارسال کنید، از جمله برنامه‌های شخص ثالث، واتس‌اپ، اسکایپ، فیس‌بوک مسنجر و غیره.

یا می‌توانید مستقیماً ویدیو را در یوتیوب،  اینستاگرام، ویمیو، اسنپ چت و غیره آپلود کنید و در اندروید خود دانلود کنید.

اگر روش بهتری برای ارسال ویدیو از آیفون به اندروید دارید، در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.