آیا وقت آن رسیده یک گوشی جدید بخریم؟

0 379

گجت‌های فناوری، از جمله گوشی‌های هوشمند، دائماً در حال به‌روزرسانی هستند؛ با این حال قبل از خرید یک گوشی هوشمند جدید بهتر است با خود صادق باشید.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از nytimes ، وقتی نوبت به خرید فناوری جدید می‌رسد، هر فردی مجموعه‌ای از نیازهایی دارد.

حتی اگر به دلایل عملکردی به ارتقای تلفن همراه فکر می‌کنید، باید مطمئن شوید که این تغییر پیشرفت‌های بزرگی را نسبت به گوشی فعلی شما ارائه می‌دهند.

 

برندهایی مانند اپل، سامسونگ و … هرسال گوشی‌های جدیدی را وارد بازار می‌کنند و از ما می‌خواهند که گوشی‌های خود را تعویض کنیم، اما بسیاری از نیازهای ما با گوشی‌های فعلی مان قابل رفع است.

یکی از مواردی که باید تعیین کنید سن گوشی تان است. در حالی که فناوری با سرعت زیادی پیشرفت می‌کند، تفاوت بین گوشی‌های امسال و سال دیگر به اندازه یک دهه پیش چشمگیر نیست.

در بیشتر موارد، یک گوشی با فرض قیمت مشابه، قدرت پردازش، مشخصات دوربین و ویژگی‌های امنیتی مشابه یک دستگاه جدید دارد.

 

گوشی‌های جدید تا حدودی متفاوت است،  گوشی که در اختیار دارید دیگر به اندازه کافی خوب نیست، زیرا این گوشی‌های جدید دوربین بهتر و صفحه نمایش روشن‌تری دارد، به علاوه سریع‌تر است.

پس از چند سال، گوشی‌های قدیمی ما مانند گذشته کار نمی‌کنند. ممکن است نتواند آخرین برنامه‌ها را اجرا کند. کندتر می‌شوند. برخی از قطعات، مانند صفحه نمایش لمسی، ممکن است خراب شود.

بنابراین گوشی «قدیمی» خود را به یکی از اعضای خانواده که به فناوری تمایل کمتری دارند می‌دهید و یک گوشی جدید می‌خریم.

 

آیا از گوشی خود ناراضی هستم؟

اولین و مهم‌ترین عامل این است که میزان رضایت خود را از گوشی قدیمی تان بسنجید. اگر عواملی وجود دارد که شما را ناراضی می‌کند، مشکلات را بر روی کاغذ بیاورید.

بسیاری از دلایلی که ما را از گوشی‌هایمان ناراضی می‌کند، قابل رفع است، بنابراین آگاهی از راه حل‌ها می‌تواند کمک کند. در اینجا دو مورد از رایج‌ترین نارضایتی‌ها در مورد گوشی ذکر شده است:

اگر دستگاه شما کند است یا در طول روز شارژ را نگه نمی‌دارد، یکی از ساده‌ترین و مقرون به صرفه ترین راه حل‌ها تعویض باتری است. فروشگاه‌های اپل یک باتری آیفون را با قیمت 50 تا 70 دلار جایگزین خواهند کرد و بسیاری از تکنسین‌های مستقل می‌توانند باتری گوشی‌های اپل و اندروید را با قیمتی مشابه سرویس کنند.

تعویض باتری عمر دستگاه را تا حد زیادی طولانی می‌کند و سرعت آن را افزایش می‌دهد. کایل وینز، مدیر اجرایی iFixit، معتقد است که از آنجایی که باتری‌ها عمر محدودی دارند، توصیه می‌شود هر دو تا سه سال یکبار آنها را تعویض کنید.

یکی دیگر از مشکلات رایج، تمام شدن فضای ذخیره‌سازی داده است. زیرا شما عکس‌های زیادی می‌گیرید و این فضا به مرور اشغال می‌شود.

یک راه حل سریع این است که برنامه‌هایی را که دیگر استفاده نمی‌کنید پاک کنید.

در آیفون‌ها، اپل ابزار ذخیره‌سازی آیفون را ارائه می‌کند که فهرستی از برنامه‌هایی که بیشترین داده را اشغال می‌کنند و آخرین زمان استفاده از آنها را نشان می‌دهد.

در دستگاه‌های اندرویدی، گوگل ابزار مشابهی به نام Files را ارائه می‌دهد.

 

برخی از مشکلات عمده را نمی‌توان به راحتی برطرف کرد.

برای مثال، تعویض یک صفحه نمایش لمسی شکسته ممکن است 200 دلار یا بیشتر هزینه داشته باشد، که قیمت آن به یک گوشی جدید مثل iPhone SE 400 دلاری یا Google Pixel 4A با قیمت 300 دلار نزدیک است.

وقتی هزینهٔ تعمیر بیش از نیمی از هزینه یک گوشی جدید باشد؛ بهتر است به فکر خرید یک گوشی جدید باشید.

 

خرید گوشی جدید

به روز رسانی نرم افزاری

سازندگان گوشی‌های هوشمند به طور منظم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را منتشر می‌کنند که شامل ویژگی‌های جدید است، اما آسیب‌پذیری‌های امنیتی را نیز برطرف می‌کند، بنابراین باید آن‌ها را نصب کنید.

طبق یک قانون سرانگشتی، وقتی گوشی دیگر به روز رسانی نرم افزاری و امنیتی دریافت نمی‌کند؛ بهتر است کنار گذاشته شود.

گوشی های اپل به مدت پنج تا شش سال به روز رسانی نرم افزاری دریافت می کنند. به طور مثال نرم‌افزار iOS 15 اپل که پاییز امسال عرضه شد، با گوشی‌هایی 2015 مانند iPhone 6S  نیز سازگار خواهد بود.

با این حال به روز رسانی‌های امنیتی در گوشی‌های اندروید کوتاه‌تر است؛ حدود 2 تا 3 سال.

البته راه‌هایی برای حل این مشکل وجود دارد.

برنامه‌های ضد بدافزار، مانند Malwarebytes، ممکن است گوشی‌های اندرویدی قدیمی‌تر را برای مدتی طولانی‌تر ایمن نگه دارد. گوشی‌های اپل نیز می‌توانند برنامه‌هایی مانند 1Blocker را اجرا کنند که مانع از بارگذاری تبلیغات مخرب در وب سایت‌ها می‌شود.

 

چگونه یک گوشی جدید زندگی شما را تغییر می‌دهد؟

تصور اینکه زندگی شما با یک گوشی جدید چگونه خواهد بود، بسیار مهم است. اگر نوزادی در راه دارید و دوربین گوشی شما خوب نیست، ارتقاء گوشی با دوربین بهتر احتمالاً تجربه استفاده از گوشی هوشمندتان را بیشتر خواهد کرد و می‌توانید عکس‌های خوبی از نوزادتان بگیرید.

اما اگر از گوشی بیشتر برای کارهای اساسی مانند برقراری تماس، پیام‌رسانی و مرور وب استفاده می‌کنید، گوشی جدیدتر و سریع‌تر تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کند؛ زیرا گوشی‌ها از این منظر  برای سال‌ها بسیار سریع بوده‌اند.

 

بهترین دلایل برای ارتقاء گوشی همراه و خرید گوشی جدید

خرید گوشی جدید

در نهایت دلایل بسیار خوبی برای ارتقای گوشی همراه وجود دارد. بیشتر این دلایل مربوط به قابلیت استفاده و عملکرد است.

به عنوان مثال، اگر باتری شما زیاد دوام نمی‌آورد، ممکن است زمان تعویض آن فرا رسیده باشد.

اگر نمی‌توانید آخرین سیستم عامل را روی تلفن خود نصب کنید، یا اگر برنامه‌ها خوب اجرا نمی‌شوند بهتر است سراغ یک گوشی جدید بروید.

 

حتی اگر فکر می‌کنید گوشی شما به خوبی کار می‌کند، اما اگر 2 یا 3 سال از تولید آن گذشته، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک دستگاه جدید بخرید. در طول این مدت، گوشی‌ها به اندازه ای تغییر کرده اند که تفاوت‌های قابل توجهی در اندازه صفحه نمایش، وضوح نمایشگر و کیفیت دوربین دارند.

 

اینکه هر چند وقت یکبار نیاز به ارتقای گوشی دارید تا حدی به نوع گوشی که خریداری می‌کنید بستگی دارد.

دستگاه‌های پرچم دار و گران‌تر مانند آیفون 11 پرو جدید، سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و گوگل پیکسل 4 با جدیدترین فناوری‌ها، از جمله پردازنده‌های سریع‌تر، نمایشگرهای با وضوح بالاتر و باتری‌هایی با ماندگاری بیشتر و شارژ سریع‌تر عرضه می‌شوند.

سازندگان نیز این دستگاه‌ها را با به روز رسانی‌های نرم افزاری برای 3 تا 4 سال پشتیبانی می‌کنند.

با این حال، اگر گوشی ارزان‌تری را می‌خرید، احتمالاً ویژگی‌های آن زودتر منسوخ می‌شوند و ممکن است به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و وصله‌های امنیتی را برای ۲ سال یا کمتر دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.