آموزش اتصال کابل اترنت به لپ تاپ

0 909

اگر لپ تاپ شما دارای پورت اترنت است، با یک کابل اترنت می‌توانید به آن وصل شده و از اینترنت استفاده کنید.  همچنین می‌توانید از آداپتورها و داک‌ها برای تبدیل پورت خود به اترنت استفاده کنید.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از lifewire، این راهنما نحوه اتصال کابل اترنت به لپ تاپ را توضیح می‌دهد؛ با ما همراه باشید.

 

چگونه کابل اترنت را به لپ تاپ خود وصل کنم؟

اگر یک پورت اترنت بر روی لپ تاپ دارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کابل اترنت را به آن وصل کنید و سر دیگر کابل را به روتر خود متصل نمایید.

در ابتدا باید Wi-Fi را غیرفعال کنید یا در لپ تاپ خود تنظیماتی انجام دهید تا اتصال اترنت را در اولویت قرار دهد.

 

با این حال اگر در لپ تاپ خود پورت اترنت ندارید، باید از لوازم جانبی استفاده کنید تا این قابلیت در دسترس شما قرار گیرد.

برخی از آداپتورها می‌توانند پورت‌های USB-A و USB-C را به یک اتصال اترنت تبدیل کنند، با پهنای باند متفاوت بسته به نسل پورت USB که از آن استفاده می‌کنید.

usb port

برای استفاده بهتر و کاربردی‌تر، می‌توانید از آداپتورهای چند پورتی که با اتصال اترنت ارائه می‌شوند؛ استفاده کنید.

بسیاری از آنها به صورت پلاگین و ساده هستند، بدون نیاز به نصب درایورهای اضافی که ویندوز یا macOS نمی‌توانند آن را پیدا کنند، اما قبل از خرید، سازگاری با لپ تاپ و سیستم عامل را بررسی کنید.

 

علاوه بر این اگر مشکل هزینه ندارید بهتر است  ایستگاه‌های اتصال بخرید. آن‌ها اغلب توسط یک اتصال برق قدرت می‌گیرند و می‌توانند پورت‌های بیشتری داشته باشند و حتی گزینه‌ای برای شارژ لپ تاپ از طریق آنها وجود دارد.

docking stations

این دستگاه‌ها هم برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی و هم برای مک‌بوک‌ها در دسترس هستند، بنابراین برای هر مدل لپ‌تاپی که دارید، یک ایستگاه اتصال پیدا خواهید کرد.

آیا می‌توانم کابل اترنت را به لپ تاپ خود وصل کنم؟

بله. با این حال، ممکن است نتوانید با پورت اصلی لپ تاپ خود این کار را انجام دهید.

اگر پورت اترنت دارید، می‌توانید با کابل به آن وصل شوبد. برای اطلاع از درگاه Ethernet RJ45 در لپ‌تاپ خود، مشخصات رسمی برند و مدل لپ تاپ تان را بررسی کنید.

اگر پورت اترنت ندارید، اشکالی ندارد.  باز هم می‌توانید یک آداپتور یا داک بخرید و به جای آن از آن استفاده کنید.

 

چگونه لپ تاپ را با کابل اترنت به اینترنت وصل کنم؟

لپ تاپ شما باید کابل اترنت را به محض وصل شدن شناسایی کند، بررسی کنید که سر دیگر آن را به روتر وصل کرده باشید، زیرا در غیر این صورت اتصال را برقرار نمی‌کند.

اگر هنوز لپ تاپ شما به جای انترنت به Wi-Fi وصل شد، به طور موقت Wi-Fi را غیرفعال کنید تا لپ تاپ شما اتصال اترنت را در اولویت کار خود قرار دهد.

برای خاموش کردن وایفای می‌توانید از دکمهٔ مخصوص این کار روی مودم استفاده کنید.

 

آیا همه لپ تاپ‌ها دارای پورت اترنت هستند؟

خیر. حتی زمانی که اترنت در لپ‌تاپ‌ها رایج بود، بسیاری از لپ تاپ‌های کوچک‌تر با پورت اترنت عرضه نمی‌شدند. امروزه دیدن پورت‌های اترنت در لپ تاپ‌ها غیر معمول است. این پورت‌ها بسیار بزرگ هستند و برای طراحی‌های کوچک‌تر و نازک‌تر لپ تاپ‌های مدرن مناسب نیستند.

سرعت Wi-Fi برای بیشتر نیازها کافی است، بنابراین اکثر لپ تاپ‌ها دارای پورت اترنت نیستند.

 

سوالات متداول

چگونه کابل اترنت را به روتر بی سیم وصل کنم؟

همراه با پورتی که یک روتر را به مودم متصل می‌کند، روتر دارای چندین پورت اترنت است که می‌توانید از آنها برای ایجاد اتصالات سیمی بین مودم و دستگاه‌های دیگر استفاده کنید.

 

چگونه لپ تاپ را بدون کابل اترنت به روتر وصل کنم؟

اگر می‌خواهید بین روتر و لپ‌تاپ یک اتصال اینترنتی سیمی برقرار کنید، کابل اترنت تنها گزینه است. با این حال، اگر می‌خواهید برای تغییر تنظیمات شبکه به روتر متصل شوید، می‌توانید این کار را از طریق Wi-Fi انجام دهید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.